רוצה לשבור את שיא המכירות שלך? 

במאמר זה נספר איך בעל עסק הצליח להרים את המכירות בכמעט 50%, תוך כדי התמודדות עם ניהול נכון של בני משפחה (לעומת עובדים שכירים רגילים). בנוסף, גלה את המתכון הבסיסי להשגה בפועל של כל שאיפה – בעסק ובחיים.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

לקוח שלי פתח חברה בתחום עיצוב מוצרים. הוא לקח את תפקיד המנכ”ל והצטרפו אליו שני בני משפחה לטיפול במכירות.

למרות שהיו גם תקופות טובות במהלך מספר שנים, כשנפגשנו כעת היה חוסר וודאות לגבי מכירות מספקות באופן קבוע הדרושות לקיום העסק.

כבר בניתוח העסק בתחילת הייעוץ מצאנו, שברגע שנכנסו אנשי המכירות לתפקידם, בעל העסק התמקד בעיצוב ובייצור, והסיר את תשומת ליבו מתחום המכירות.

כך התחום נשאר ללא מנהל פעיל.

מה שהקשה עליו היתה העובדה שאנשי המכירות הם משפחה, ויותר קשה לדרוש מהם את מה שדורשים מעובד שכיר רגיל.

טיפול

הטיפול התחלק לשלושה חלקים:

קודם כל התחלנו להציב יעדים למכירות לאותו חודש ולשבועות המרכיבים אותו. הפעולה הפשוטה הזו לבדה הגדירה את המטרה שאליה רוצים להגיע באותו פרק זמן.

אחר כך, על מנת לעודד את הרצון להשיג את יעדי המכירות, בנינו טבלאות מעקב אחר הצעות מחיר ועסקאות פוטנציאליות. דרשתי ממנו לנקוב בסכום שרוצה לקבל מכל עסקה.

מה שעזר בפועל להשיג את הסגירות והמכירות האלו היו ישיבות קצרות וממוקדות מספר פעמים בשבוע, שבהן עוברים על העסקאות העומדות על הפרק, ובהן הוא מדרבן ודוחף את אנשי המכירות להשיג את היעדים.

הוא הבין, שבשביל שאנשי המכירות יעברו דרך הקשיים וישיגו את המוצר, מתפקידו לתת להם את התמיכה והדחיפה וכולם מרוויחים מזה.

תוצאות בשטח

כבר בחודש הראשון המכירות עלו ב-44%, ובחודש העוקב המכירות עלו ב-48% נוספים. מדובר בסכומים של 6 ספרות בשוק הפרטי ובמוסדי.

ניתן לסכם את שלושת השלבים האלו שתקפים דרך אגב לכל דבר שאתה רוצה להשיג, בכל תחום בחיים, לא רק בעסקים. קודם כל צריך להציב יעדים (או לנקוב בשמו של הדבר שאותו אתה רוצה להשיג), אח”כ באמת לרצות אותם (כולל דרבון של אחרים לרצות אותם) ולבסוף – להשיג אותם.

פשוט, ועובד!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • 35 מיליון שקל בשנה, אבל העסק תקוע… יש עסקים שנראים מוצלחים מבחוץ, עם מחזור מכירות מכובד, צוות עובדים, וניסיון עשיר. אבל בפנים? הבעלים סוחב עומס כבד ומיותר, המכירות עומדות במקום, והאנרגיה נגמרת. מזל שגם לבעיות הגדולות יש פתרונות פשוטים…
  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום… מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מושבתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – הכל התאדה ונעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • כל כך הרבה אנשי מכירות נמצאים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מספרים על הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול: הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט