רוצה לשבור את שיא המכירות שלך? 

במאמר זה נספר איך בעל עסק הצליח להרים את המכירות בכמעט 50%, תוך כדי התמודדות עם ניהול נכון של בני משפחה (לעומת עובדים שכירים רגילים). בנוסף, גלה את המתכון הבסיסי להשגה בפועל של כל שאיפה – בעסק ובחיים.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

לקוח שלי פתח חברה בתחום עיצוב מוצרים. הוא לקח את תפקיד המנכ”ל והצטרפו אליו שני בני משפחה לטיפול במכירות.

למרות שהיו גם תקופות טובות במהלך מספר שנים, כשנפגשנו כעת היה חוסר וודאות לגבי מכירות מספקות באופן קבוע הדרושות לקיום העסק.

כבר בניתוח העסק בתחילת הייעוץ מצאנו, שברגע שנכנסו אנשי המכירות לתפקידם, בעל העסק התמקד בעיצוב ובייצור, והסיר את תשומת ליבו מתחום המכירות.

כך התחום נשאר ללא מנהל פעיל.

מה שהקשה עליו היתה העובדה שאנשי המכירות הם משפחה, ויותר קשה לדרוש מהם את מה שדורשים מעובד שכיר רגיל.

טיפול

הטיפול התחלק לשלושה חלקים:

קודם כל התחלנו להציב יעדים למכירות לאותו חודש ולשבועות המרכיבים אותו. הפעולה הפשוטה הזו לבדה הגדירה את המטרה שאליה רוצים להגיע באותו פרק זמן.

אחר כך, על מנת לעודד את הרצון להשיג את יעדי המכירות, בנינו טבלאות מעקב אחר הצעות מחיר ועסקאות פוטנציאליות. דרשתי ממנו לנקוב בסכום שרוצה לקבל מכל עסקה.

מה שעזר בפועל להשיג את הסגירות והמכירות האלו היו ישיבות קצרות וממוקדות מספר פעמים בשבוע, שבהן עוברים על העסקאות העומדות על הפרק, ובהן הוא מדרבן ודוחף את אנשי המכירות להשיג את היעדים.

הוא הבין, שבשביל שאנשי המכירות יעברו דרך הקשיים וישיגו את המוצר, מתפקידו לתת להם את התמיכה והדחיפה וכולם מרוויחים מזה.

תוצאות בשטח

כבר בחודש הראשון המכירות עלו ב-44%, ובחודש העוקב המכירות עלו ב-48% נוספים. מדובר בסכומים של 6 ספרות בשוק הפרטי ובמוסדי.

ניתן לסכם את שלושת השלבים האלו שתקפים דרך אגב לכל דבר שאתה רוצה להשיג, בכל תחום בחיים, לא רק בעסקים. קודם כל צריך להציב יעדים (או לנקוב בשמו של הדבר שאותו אתה רוצה להשיג), אח”כ באמת לרצות אותם (כולל דרבון של אחרים לרצות אותם) ולבסוף – להשיג אותם.

פשוט, ועובד!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Close-up Photography of Body of Water
גם עבור האופטימיים וגם עבור הפסימיים, המציאות לא בודקת איתנו אם אנחנו מוכנים לפני שהיא משנה כיוון בלי אזהרה. אבל אם יש סדר, גם יש הרבה יותר שליטה על ההתקדמות, הזמן והמשאבים, וההחלטות הקשות הופכות לפשוטות יותר.
A Red and Blue Color Gradient
מכירות מדשדשות, עובדים מתחלפים, לקוחות לא מרוצים… הכול בבת אחת. ואתה יודע שצריך לטפל, אבל איפה להתחיל? מה באמת הכי דחוף? כל בעיה נראית “קריטית לעכשיו”. כאן אנחנו הרבה פעמים נופלים, כי אנחנו מפזרים את הקשב והמאמץ, במקום לשים את האצבע על הדבר הנכון האחד שמושך אותנו למטה. לרוב, זו לא הבעיה שצועקת הכי חזק, אלא הבעיה שמתחבאת ומנהלת אותך מאחורי הקלעים.
Strato-cumulus Clouds
בזמנים רגילים עוד אפשר לגרור דברים. אבל כשמגיע לחץ אמיתי, בעיות “שקטות” צפות ויוצאות משליטה. ניהול זמן רופף, חוסר שליטה בכסף, עובדים שלא באמת מתפקדים – הכול פתאום מורגש. אז בוא נסתכל על זה קצת יותר לעומק, כולל בדיקה עצמית קצרה.
Free stock photo of ball, field, football
אם אתה שומע “לא” מלקוח אל תמהר להסיק שהוא לא בעניין. סטטיסטית, 60% מהלקוחות אומרים “לא” 4 פעמים לפני שהם אומרים “יאללה, סגור”. אז אם המטרה שלך היא למכור כמה שפחות – תוותר מוקדם, זה עובד מעולה!
Body of Water
מכיר את זה שבשלב הקובע בשיחת המכירה, הלקוח שולף התחמקות אלגנטית בסגנון “תן לי לחשוב על זה”? ומכאן אתה כבר מכיר את ההמשך… אתה חושד שמורחים אותך ונשאר תוהה: האם זו התנגדות לגיטימית? ספק? או שהוא בכלל לא רוצה ורק מנסה להיות מנומס? איך מטפלים בזה בלי ליצור חוסר נוחות או אי-נעימות בשלב הסגירה?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט