איך לקצר את זמן הסגירה ולהגדיל את שווי העסקה

במאמר זה נדבר על ניצול הזדמנויות בזמן אמת, ונענה על השאלות הבאות: איך מקצרים את זמן הסגירה במכירה? מהו השינוי האחד שאיש המכירות יכול לעשות וכך להשיג השפעה ניכרת על שווי העסקה? כיצד יכול עסק להבדיל את עצמו באופן בולט מהמתחרים? מבוסס על מחקר עדכני עם נתונים חשובים לאנשי מכירות.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

אתה יושב במסעדה חדשה, ורעב בטירוף. המלצר מתעלם ממך כבר 20 דקות. מה הדבר הבא שהולך לקרות? סיכוי טוב שתחליט שזה הזמן לצעוד אל עבר הדלת…

בחלק גדול מהמקרים, כשמישהו מחכה יותר מדי, הוא פשוט הולך למקום אחר. 

וזה בדיוק מה שקורה גם בעולם העסקי, רק שכאן המספרים גדולים בהרבה מחשבון על פיצה ושתייה או אפילו ארוחת גורמה.

מחקר בנושא מצא שלא משנה מה אתה מוכר – הטריק הקטן הזה עובד בכל תחום. 

אז אם נמאס לך לראות לידים טובים מתקררים כמו פיצה שנשכחה בקופסה, בוא נסתכל יותר מקרוב על איך הופכים לידים חמים לעסקאות לוהטות.

ניצול ההזדמנות בזמן אמת

כשלקוח פוטנציאלי מחליט להרים את הכפפה וליצור איתך קשר, סביר להניח שהנושא מעניין אותו עכשיו, או מפריע לו ברגע זה. זו הזדמנות יקרת ערך לדבר איתו לפני שהוא יצלול לתוך אלף הדברים האחרים בשגרת חייו.

אם לא תגיב במהירות לפנייה, יש לך הרבה פחות סיכוי לזכות בעסקה.

כן, זה מאוד משפר את הסיכויים לסגירה – מדעית

למעשה, ניסוי שנערך לא מזמן על ידי חברת חקר ביצועי המכירות Emblaze מצא שכשלקוחות פוטנציאליים קיבלו תגובה תוך 24 שעות, אנשי המכירות סגרו פי 2 ״עסקאות קטנות מהממוצע״, ופי 1.7 ״עסקאות גדולות מהממוצע״.

תגובה מיידית לליד נכנס יכולה לא רק להכפיל את אחוזי הסגירה שלך, אלא גם את גודל העסקאות עצמן.

מהניסיון שלי, אנשים לומדים על איכות שירות הלקוחות שלך לפי הקצב בו אתה מגיב לכל פנייה. תגובה איטית משדרת חוסר מקצועיות ומרמזת על שירות לקוחות איטי בעתיד.

הבדלה מהתחרות

בשוק תחרותי, תגובה מהירה יכולה להיות יתרון מכריע. רבים מתוסכלים מזמני המתנה ארוכים וחוסר מענה. חזרה מהירה יכולה להבדיל אותך מהתחרות ולבנות אמון.

לדוגמה, חברה שמספקת מענה מיידי בצ׳אט, במייל ובטלפון, לאורך כל היום, לא רק יוצרת רושם חיובי, אלא גם מבדילה ממתחרים אחרים שלא מצליחים להגיב באותה מהירות.

הפחתת הסיכון לחיפוש אלטרנטיבות

חזרה מיידית מונעת מהלקוחות הפוטנציאליים הזדמנות לחפש פתרונות או ספקים אחרים במהלך ההמתנה. כך, אתה שומר על הלקוח הפוטנציאלי בעניין, ומקטין את הסיכוי שהוא יעבור למתחרים.

מהירות ועזרה אמיתית הן באמת מילות המפתח שלנו כאן.

אז איך מבטיחים תגובה מיידית לפניות מלקוחות פוטנציאליים?

  • וודא שערוצי התקשורת פתוחים וזמינים עבור לקוחות פוטנציאלים ומתעניינים – צ׳אט באתר, כפתור ליצרת קשר ב-WhatsApp, מספר טלפון, כתובת מייל, טופס יצירת קשר ועוד. בדוק כל אחד מהם וודא שהם אכן עובדים.

  • יישם אוטומציה לניתוב לידים לאדם הנכון מייד.
    כך תהליכים שעשויים לקחת שעות או ימים לנהל באופן ידני, יכולים להתרחש תוך שניות.

  • הגדר שליחת מייל אוטומטי באופן מיידי, ולאחר מכן פנה לליד שוב במהלך 24 השעות הקרובות.
    וודא שמה שאתה שולח לליד הוא באמת מועיל ובעל ערך עבורו.

  • זכור שלקוחות פוטנציאליים אינם בהכרח מגיבים לשיחה אחת או מייל אחד בלבד. לפעמים זה יכול לקחת מספר ניסיונות כדי לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך להגיב, אפילו אם הוא מילא טופס ליצירת קשר. לכן נסה ליצור קשר ביום הראשון וגם בימים שלאחר מכן.

נסה את זה ותיווכח עד כמה אנשים מעריכים ומתרשמים מתגובה עניינית ומהירה.

אם אתה זקוק לייעוץ בנושא ועזרה בהכנת אוטומציות כאלה לעסק שלך, כולל עזרה במכירות ואימון בסגירות, צור קשר ובוא נדבר.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט