טיפים לגיוס כוח אדם

איך פותרים קשיים ובזבוז זמן רב בגיוס עובדים? למד שיטה פשוטה שתעזור לך למצוא את האדם המתאים לתפקיד, במינימום זמן וכמה שפחות התעסקות.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

לפני שבוע נתקלתי שוב במקרה של בעל עסק שהוא לקוח שלי שסיפר לי שהוא מנסה לגייס עובדים ונתקל במספר קשיים, והתהליך גוזל לו המון זמן יקר ותשומת לב שמפריעים לו בניהול העסק.

ידוע שרמת השליטה של בעל העסק בדברים הקורים סביבו קובעת באופן ישיר את רמת ההכנסה, לכן ככל שתעלה את השליטה שלך בזמן ובפעולות שלך, כך תגביר את היעילות שלך ושל העסק ותוכל להפיק יותר.

הנה טיפ אחד מתוך רשימה שנתתי לכל הלקוחות שנתקלו במצב בו היו צריכים לגייס עובדים. קרא אותו ושמור אותו לזמן בו תזדקק לו.

בעל העסק היה קובע ראיונות עבודה אישיים לכל מועמד, והיה מבלה עם כל אחד מהם כ-30-60 דקות, ולעיתים יותר, כדי לנסות להבין אם זהו האדם הנכון שכדאי להשקיע בו. 

לעיתים המועמד לא הגיע כלל, מה שגרם לשיבוש נוסף בתוכניות או עיכב את תהליך הגיוס כולו. 

בכל ראיון היה חלק שחזר על עצמו: תיאור החברה, תיאור התפקיד ומענה על שאלות שונות שחזרו על עצמן ממועמד למועמד. 

בסופו של דבר, מועמד שלא היה מתאים – כבר גזל זמן יקר של התפנות לשיווק, מכירות או אספקת שירות.

מה עשינו

יישמנו תהליך גיוס יעיל יותר.

המשימה הראשונה הייתה לדרוש מבעל העסק לכתוב תיאור של החברה ותיאור התפקיד והדרישות ממנו. 

זה חשוב מפני שפתאום הוא מצא את עצמו יושב ומשקיע מחשבה מה הוא באמת צריך, וזה בפני עצמו עזר לו לסנן מועמדים לא מתאימים ולאתר מועמדים יותר מתאימים.

המשימה השניה הייתה לקבוע מועד מרוכז של ראיונות אליו יגיעו כ-10-15 מועמדים. בכך למעשה במשך 20 דקות אפשר לטפל במספר מועמדים במקביל.

איך זה עובד?

בפועל, לעיתים תמצאו שהגיעו רק כ-50% מהמזומנים. 

לא להתבאס מכך. הם חסכו לך זמן ופסלו את עצמם, כי אנחנו לא רוצים אנשים שלא עומדים במילה שלהם ולא יכולים להגיע לפגישה אפילו מבלי לעדכן על כך, או לעדכן על כך בדקה האחרונה.

תיאור החברה והתפקיד מתרחשים רק פעם אחת עבור כל הנוכחים. מענה על שאלות שנשאלות עונה לכל הנוכחים בבת אחת.

ייתכן שבשלב זה יהיו כאלה שיקומו ויצאו. זה בסדר. תהיו ערוכים לכך. תן להם לעזוב מהר. הם בסך הכל פוסלים את עצמם וחוסכים לך זמן. 

בכל מקרה, עבודה היא לא תמיד מהנה ובעל העסק זקוק לאנשים ראויים ונאמנים שיכולים לעבוד איתו גם בתקופות קשות.

מועמדים אחרים רואים שיש כמות של אנשים שמתמודדת על התפקיד, וזה אומר שהתפקיד עצמו והחברה עצמה רצויים.

לאחר שנשארת עם קבוצת אנשים, קבל אותם לראיון אישי קצר של 5-10 דקות, כדי לסנן את אלה ששווה לך להשקיע בהם כעת בדיקה מעמיקה יותר, ושחרר את כל האחרים.

אם אינך יודע כיצד לקיים ראיון מושלם של 5 דקות, כדאי שתגיע אלינו להכשרה בנושא.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.
  • בעולם שבו כל הדרכת מכירות מתחילה בקריאה נלהבת למכור כמה שיותר, לכולם, ובלי לפספס אף הזדמנות, יש רגעים שבהם הצעד הנכון הוא דווקא לעצור. זהו סיפור על שיחה אחת עם בעל עסק מצליח, שבה הבחירה לא למכור המחישה את ההבדל בין איש מכירות ליועץ.
  • אנחנו פועלים מתוך הנחה שהכלים שלנו עובדים כראוי, שהצוות פועל בצורה אופטימלית, ושהמערכות מתפקדות כמו שצריך. אך בלי הדבר המוגדר הבא, אתה למעשה עובר עם עיניים עצומות ליד פתחי תהום פיננסיים ותפעוליים (בצורת כשלים נסתרים). אתה צריך מערכת הגנה חכמה שמגדירה מהו “נכון”, כדי שתוכל לזהות מיד מה לא תקין ולטפל בזה בזמן (לפני שהבעיות הופכות ליקרות, לפני שהן פוגעות בלקוחות, ולפני שהן גוזלות ממך שינה). הסיפור הבא ממחיש בדיוק מה קורה כשסומכים על משהו שנראה תקין, אבל למעשה מוליך אותך שולל.
  • הדרך הכי מהירה להגדיל הכנסות היא לא למצוא לקוחות חדשים, אלא למכור יותר ללקוחות שכבר סומכים עליך. אבל יש בעיה אחת: מה אם הם לא יודעים מה עוד אתה מוכר? אתה מניח שהם יודעים, אבל הם מניחים שאתה עושה רק את מה שהם כבר קונים ממך! ובינתיים הלקוח שלך מחפש בגוגל, מקבל הצעות מחיר, וחותם עם מישהו אחר, בזמן שאתה יושב במשרד ושואל את עצמך למה המכירות לא עולות…
  • כשלקוחות מגיעים מהר יותר ממה שאתה יכול לטפל בהם, ההבטחות שנתת בתהליך המכירה מתחילות להתנגש במציאות התפעולית. במקום שהצמיחה תחזק את העסק, היא מתחילה להעמיס ולפגוע ברמת השירות ובאמון שבנית. זה הרגע שבו “הצלחה” חושפת חולשות בתשתיות, בתהליכים ובניהול…
  • הרגשת פעם שיש לך רעיון מבריק, ברור וטוב לעסק שלך, אבל ברגע שהצגת אותו נתקלת בקיר של ספקות, ביקורת והתנגדות? תחושה ש”העולם לא משתף פעולה”? המטרה ברורה. התוכנית הגיונית. אתה בטוח שזה הכיוון הנכון. אז למה כשאתה מציג את זה אתה מרגיש כאילו אתה דוחף סלע במעלה הר?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט