איך סוגרים עסקה ​עם יותר מאדם אחד?

סגירת עסקה יכולה להיות מאתגרת גם כשמוכרים לאדם יחיד. אבל מה קורה כשבאים למכור למספר אנשים ביחד, ונפגשים עם כולם באותה הפגישה? במאמר זה נעבור על דוגמה מהחיים של בעל עסק שניגש למכור למשרד עורכי דין עם מאות עובדים, כשמנגד שלושה מתחרים שונים.

לשיתוף: 

לקוח שאני מייעץ לו, מתחום שירותי בקרת נוכחות עובדים, ביקש שאצטרף אליו לפגישת מכירה. כמובן שהסכמתי. 

כשביררתי מדוע הוא רוצה שאצטרף, הוא הסביר לי שמדובר במשרד עורכי דין גדול מאוד (מאות אנשים). אמנם הוא תורגל בכלים חדשים לסגירת עסקאות, אך פגישת מכירה זו יועדה להתקיים עם שני אנשים: המנכ”ל והאחראית על השכר.

אז איך מוכרים ליותר מאדם אחד?

הנה מה שעשינו במהלך הפגישה:

דבר ראשון, פניתי למנכ”ל וביררתי איתו מה הקושי שנוגע לו באופן אישי שהוא מחפש לו פתרון. 

התמדתי בזה עד שהשגתי תשובה מלאה. 

אחרי שהתבררו לי לגמרי הקשיים שהמנכ”ל היה רוצה לפתור, פניתי לאחראית על השכר וחזרתי על אותו תשאול. 

התברר שהבעיות שהיא רואה והדגשים שלה שונים לגמרי

רק עכשיו, כשכל הנתונים בידינו, העברתי את השרביט ללקוח שלי, שידע כעת לתת מענה מדויק גם למנכ”ל וגם לאחראית על השכר. 

הוא הראה להם איך הרכישה מהחברה שלו פותרת את הבעיות שהעלה כל אחד מהם.

טעויות נפוצות להימנע מהן

דרך לא נכונה להתמודד עם מצב בו ישנם מספר מקבלי החלטות בפגישת מכירה תהיה לפנות אליהם בצורה כללית ולא ממוקדת, מבלי להבחין בצרכים ובדגשים הייחודיים של כל אחד מהם. למשל:

  1. התמקדות באדם אחד בלבד: התמקדות רק במנכ”ל, תוך התעלמות מהאחראית על השכר, או להפך, תוביל לכך שההצעה לא תענה על הצרכים של כל המעורבים.

  2. הצעה כללית מדי: ניסיון למכור לכולם באותה גישה, ללא התייחסות לצרכים הייחודיים של כל אחד, יחמיץ את הנקודות החשובות לכל אחד מהמעורבים. לדוגמה, אם המנכ”ל מתמקד בהיבטים אסטרטגיים, בעוד האחראית על השכר מתרכזת בעלויות ושיפור התהליך, הצעה כללית עלולה להיכשל בלעורר עניין אצלם.

    כשמציעים פתרון כללי אחיד, בלי להתאים אותו לאתגרים הספציפיים שהעלו כל אחד מהמשתתפים, זה עשוי להיתפס כחוסר הבנה של הצרכים האמיתיים. במקרים כאלה, הצעת המוצר או השירות הופכת להיות פחות רלוונטית.

  3. התמקדות יתר בתחרות: אם איש המכירות מתחיל לדבר יותר מדי על המתחרים במקום על הבעיות שמנסים לפתור, ועל הפתרון שלו בהקשר הזה בדיוק, זה מחליש את המיקוד בהצעה, ומסיט את השיחה לנושאים שאינם מקדמים את העסקה.

תוצאות

למרות שהיו שלושה מתחרים על אותה עסקה, הגישה שלנו למכירה הביאה לסגירה מוצלחת של העסקה.

שיטת מכירה זו תקפה לכל מקרה של מכירה ליותר מאדם אחד. לדוגמה: זוג שותפים, איש רכש והמנהל המזמין, בעל ואישה, וכו’.

מידע נוסף

היית רוצה לקבל ידע נוסף שיעזור לך להגדיל באופן משמעותי את ההכנסות ולהגיע בהקדם האפשרי למטרות העסקיות שלך?

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

העסק מדשדש במקום?

גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.

7 השגיאות הקטלניות ביותר להגדלת רווחים משמעותית אצלך בעסק

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?
A Red and Blue Color Gradient
​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט