מתי יהיה נכון לעשות סקירה ובקרה של שבוע העבודה האחרון בעסק שלך?
ניקח לדוגמה קבוצת כדורגל.
אם היה להם משחק בסוף השבוע האחרון, האם הגיוני שהם יעשו סקירה ובקרה יום לפני המשחק הבא? או אולי 2-4 ימים אחרי המשחק?
לא ממש.
הם יעשו את הסקירה מייד, באותו היום או מקסימום יום אחרי. למה? כי אז התוצאה עדיין טרייה, והטעויות, השגיאות וכל מה שדורש טיפול מיידי אכן זוכה לתשומת לב באופן מיידי!
הם יעברו על כל קטעי הצילום, הם ידונו במשחק, ישתפו דעות, מסקנות ויגיעו להחלטה כצוות איך משתפרים בפעם הבאה.
כך זה צריך להיות גם בעסק, כל עסק.
המאמר הבא עוסק בנושא הזה בדיוק: בקרה לצורך הגדלת הרווחים שלך.
תגובה מיידית מאיצה צמיחה ומונעת הפסדים בעתיד
כמו בחיים, גם בעסק אנחנו לומדים מטעויות.
הזמן הכי טוב ללמוד מהטעויות שלך, זה מייד!
כמובן, אפשר לחכות לחודש הבא ולקוות שהמצב ישתפר… אולי השוק חלש, או שאולי השוק מוצף בעסקים שנותנים את אותו השירות כמוך. או שאולי לאנשים פשוט אין כסף, או שכולם מחפשים את השירות הכי טוב במחיר הכי זול.
יהיה מה שיהיה התירוץ ל”למה לא הולך”, צריך לעשות משהו.
מתי אתה בתור הבעלים של העסק שלך צריך לשבת עם העובדים שלך, וגם עם עצמך (אם אתה העובד היחיד), ולנתח את הביצועים של העסק? האם פעם בחודש זה בסדר? פעם בשנה? כמה זמן אתה מוכן לחכות, בשביל לעלות על כל השגיאות, הטעויות והבעיות בעסק שלך?
ככל שתמתין יותר, הבעיות עלולות להעמיק. תגובה מיידית לעומת זאת, מאפשרת לך למנוע התדרדרות או הפסדים.
איך אפשר לשפר את התוצאות?
אז מתי בדיוק עושים תחקיר וסקירה על הביצועים השבועיים של העסק?
האם זה בתחילת השבוע הבא? אחרי סוף השבוע כשכולם חוזרים מהמנוחה שלהם וכבר שכחו ״מהצרות״ של השבוע הקודם?
לא, אנחנו רוצים להכות בברזל כשהוא עדיין חם.
חשוב שאתה בתור הבעלים תבחר מועד קבוע וחוזר על עצמו, שבו תעצור הכול ותערוך פגישה לסיכום שבועי.
מה המטרה ולמה על בסיס שבועי? מעקב!
למשל, תוכל לעקוב אחר:
- עלייה במכירות
- מספר הלקוחות החדשים שגוייסו
- כמות העסקאות שנסגרו
- ועוד
בנוסף, מה לגבי זיהוי מקרים חריגים או משברים שדורשים טיפול מיידי? וניתוח טעויות שנעשו, ואיך להימנע מהן בפעם הבאה?
כל אלה, הם מדדים שיש לעקוב אחריהם באופן קבוע.
למשל, שמירת מעקב אחר פניות שנכנסו מלקוחות חדשים – אם בשבוע שעבר היו 160 והשבוע היו רק 120, אנחנו מבינים שאנו במגמת ירידה ושבשבוע הקרוב נהיה חייבים לחקור מה גרם לירידה ולעשות פעולות מסוימות כדי להעלות אותם.
אם הבחנו שבשבוע שעבר סגרנו 80 עסקאות ובשבוע האחרון סגרנו 100 עסקאות – אנחנו יודעים שאנחנו במגמת עלייה. צריך לקחת את השבוע האחרון, לעבור עליו ולחקור מה גרם לעלייה. אחרת, איך נוכל לשכפל ולחזק את הפעולה הזו בעתיד ולגרום לעלייה נוספת?
ברגע שאנחנו עובדים בצורה כזו, אפשר לעקוב באופן צמוד אחרי כל המדדים, לדעת מה הלך לא טוב וללמוד לשפר את זה, וכמו כן, לדעת מה עבד והלך טוב ולחזק את זה.
את כל האינפורמציה הזו אנחנו אוספים, מרכזים ומנתחים, וסביבה בונים תכנית פעולה לשבוע הקרוב. לעשות כל דבר אחר יהיה… ניחוש!
בעסק, כמו בכל תחום, הצלחה נשענת על למידה מתמדת והתאמה לשינויים. אם אתה יכול להתחיל ליישם את המידע הזה בעסק שלך כבר עכשיו, עשה זאת!
אתה לא תאמין להישגים שאתה והעובדים שלך תתחילו להגיע אליהם.
ואם היית רוצה לקבל עזרה מקצועית ומדויקת בניהול הבקרה והשיפור בעסק שלך, אנחנו כאן כדי לעזור לך. עם הניסיון והידע מעבודה עם אלפי עסקים, נוכל יחד לזהות את הנקודות שדורשות תשומת לב, לשפר את הביצועים ולהגדיל את הרווחיות – מהר. לפעמים כל מה שצריך זה מבט מבחוץ וכלים פרקטיים כדי לצאת מתקיעות ולהביא את העסק שלך לשיאים חדשים.
כדי להתחיל, ענה על השאלון הבא וקבל פגישת ייעוץ ללא עלות.
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ
תוכן עניינים
הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים
משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״