מה יקרה אם תגבה יותר ממה שנוח לך?
רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
תאמין לי אם אומר לך שרוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי כי הם לא מאמינים בעצמם?
כן, הם קובעים מחירים נמוכים מדי כי הם לא בטוחים בעצמם, ולא כי הלקוחות לא יכולים לשלם יותר.
בפועל המחיר שאתה דורש משקף יותר את רמת הביטחון העצמי שלך מאשר את התקציב של הלקוח.
וזה אולי יישמע לך לא אינטואיטיבי במבט ראשון, אבל מחיר גבוה דווקא יכול למשוך לקוחות טובים יותר.
השורה התחתונה היא שייתכן מאוד שהלקוחות דווקא כן מוכנים לשלם יותר ואתה פשוט חושש לבקש.
אז מה הפתרון?
תעלה את המחיר ותכריח את עצמך לספק יותר ערך ללקוח. תציע הצעה שמצדיקה מחיר גבוה כי היא פותרות בעיה גדולה בצורה ברורה ומשכנעת.
כמו שאתה לא קונה מברשת שיניים ב־20 ש”ח ומצפה שתעשה לך הלבנת שיניים בלייזר, ככה גם הלקוח שלך. גם אם הוא חושב שהוא רוצה “זול” בפועל הוא מחפש פתרון טוב, אפקטיבי, שנותן תוצאה. וברוב המקרים, פתרון כזה פשוט לא מגיע בזול.
תן הצעה שבאמת שווה את המחיר, שמטפלת בבעיה כמו שצריך, ואז תגבה בהתאם.
תמחור צריך להתבסס לא על הזמן או על חומרים, אלא על הערך של התוצאה שהלקוח מקבל.
ברגע שאתה גובה מחיר גבוה יותר, אתה גם דוחף את עצמך להיות טוב יותר, מקצועי יותר ולספק שירות או מוצר ששווה את זה.
ואם הלקוח אומר שזה יקר לו, שאל מה יהיה לדעתו יהיה יקר יותר: להשקיע בזה עכשיו, או להיתקע באותה הבעיה חודשים ושנים קדימה?
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ
תוכן עניינים
רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?
טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:
להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.
כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.
להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטהלבעלי עסקים שרוצים יותר חופש
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״