האם אתה מרגיש ש״הפרסום לא עובד״?

הקידום לא משיג את התוצאות המצופות? למה זה קורה ואיך הופכים את המצב ב-180 מעלות? נצלול אל מאחורי הקלעים של סיפורו האמיתי של בעל עסק, שהשקיע 45,000 ש”ח בפרסום שלא עבד. זה היה נראה פשוטו כמשמעו חסר תועלת. אבל אז, הוא הגיע אלינו. ובעזרת פעולה פשוטה (ולא יקרה) אחת, המכירות וההזמנות זינקו.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

״מה הטעם? זה גם ככה לא עובד, ועוד עולה הרבה כסף״

באקספדיטור מאיץ עסקים, נתקלנו במספר לא קטן של לקוחות ובעלי עסקים שהגיעו למסקנה ש”הפרסום לא עובד”. 

אחרי בירור איתם, מצאנו בכל פעם שהיית תקלה אחת או יותר באופן הפעלת הפרסום ובהיעדר ידע בתחום השיווק, יחד עם חוסר ידע למה לצפות. המסקנה כתוצאה מכך הייתה ש”זה לא עובד”. 

לדוגמה, אם אינך יודע שבתור התחלה, על כל 1000 פליירים או מיילים לקהל חדש שמעולם לא שמע עליך, צפוי שתקבל מתעניין אחד – וזו תהיה תוצאה טובה להתחלה – אתה עלול להתאכזב אם שלחת 100 פליירים ואף אחד לא הגיב.

מקרה מהשטח

בעל עסק למזון בתל-אביב פנה אלינו כדי לעזור בהוצאת העסק מתקיעות והפסדים. 

במסגרת האבחון העסקי שערכתי לעסק, מצאתי שהוא הוציא 100,000 פליירים באזור תל-אביב – ואף לקוח, אפילו לא אחד, לא הגיע דרך הפלייר. 

למרות הקידום הנרחב, ההכנסות המשיכו לרדת. 

את קמפיין הפליירים הכין משרד יחסי ציבור ושיווק, שעל לקוחותיו נמנות רשתות של מסעדות מזון ידועות וגדולות.

בהמשך החקירה שביצעתי במסגרת האבחון העסקי מצאתי שהבעלים של אותו משרד פרסום, ישב במשרד וקבע את הכיתוב והעיצוב של הפלייר בהתייעצות עם בעל העסק בלבד. 

כך 45 אלף ש״ח שהושקעו באותו משרד פרסום בעיצוב הפליירים, עיצוב תפריטים, כרזות ושלטים – ירדו לטמיון יחד עם הפסד מתמשך של מאות אלפי שקלים. 

הסיבה? 

אף אחד מעולם לא טרח לשאול את הלקוח מה הוא רוצה. מה הוא מחשיב לבעל ערך. 

בעל העסק הסתמך על כך שהבעלים של משרד הפרסום הוא “מומחה”, ולא טרח ללמוד בעצמו את העקרונות הבסיסיים של קידום ושיווק אפקטיבי. למזלו, הוא הגיע אלינו, ויכולנו לעזור לו לבצע את תהליך הקידום – בצורה נכונה הפעם.

בסקר שערכנו דרך האינטרנט, בעלות של עשרות שקלים בודדים על קהל של 100 חברי מועדון לקוחות של מסעדה נוספת בבעלות אותו לקוח, מצאנו שהדבר הרצוי ביותר הוא הטבה מסוימת לחברי המועדון. 

פרסום של אותה הטבה הביא להקפצת המכירות וההזמנות שוב, ושוב, ושוב, שבוע אחר שבוע.

הפתרון היה פשוט – אבל אך ורק משום שידענו בדיוק איך שיווק עובד ולכן יכולנו לאתר במהירות את הטעות.

בעל העסק הבין שחשוב שהוא עצמו יכיר היטב את עקרונות הנושא ואיך גורמים לקידום לעבוד, ולא יסמוך על ״מומחים״.

בתור השוואה, כבעל רכב, אינך חייב להיות מכונאי מכוניות. אך אם אתה מוסר את המכונית שלך למוסך לתיקון או אפילו רק לתחזוקה, כדאי שתדע משהו על מכוניות, אחרת אתה עלול להפסיד הרבה זמן וכסף.

האם אתה רואה תוצאות מההשקעה שלך בקידום?

האם אתה מרוצה מתוצאות מאמצי השיווק שלכם? או שאולי מרוב הפסדים אתם כבר לא עוסקים בשיווק וקידום?

לפרסם זה יקר רק כשזה לא מביא תוצאות ויוצר חוסר איזון של העלות לעומת התועלת. אבל כשעושים זאת נכון מדובר באספקת חמצן מאוד נחוצה לעסק ולהתרחבותו.

אם אתה מרגיש שהעסק לא נמצא איפה שהוא אמור להיות, ואתה פתוח לשמוע נתונים חדשים, צור איתי קשר עכשיו לקבלת פגישת ייעוץ חינם (ללא עלות וללא התחייבות מצידך).

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפור הצלחה מסדנת ״שיווק יעיל יד ביד״

“הסמינר נתן לי תובנות בנושא שיווק.
דרכי פעולה, תקשורת מול לקוח.
כלים לתקשורת בונה ואפקטיבית מול לקוח.
הבנת חשיבות השגת הנתונים כתהליך תקשורת מול לקוחות.
קליטת המסר שלהם והכנת פריט השיווק בצורה הנכונה.
האווירה האוכל וההדרכה היו מעולים, תודה!”

✍🏼 נ.ס. מנכ”ל ובעלים של חברה
בתחום האינטגרציה של מערכות מידע ובקרה

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Time-Lapse Photography of Night Sky
כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.
Close-up Photography of Body of Water
גם עבור האופטימיים וגם עבור הפסימיים, המציאות לא בודקת איתנו אם אנחנו מוכנים לפני שהיא משנה כיוון בלי אזהרה. אבל אם יש סדר, גם יש הרבה יותר שליטה על ההתקדמות, הזמן והמשאבים, וההחלטות הקשות הופכות לפשוטות יותר.
A Red and Blue Color Gradient
מכירות מדשדשות, עובדים מתחלפים, לקוחות לא מרוצים… הכול בבת אחת. ואתה יודע שצריך לטפל, אבל איפה להתחיל? מה באמת הכי דחוף? כל בעיה נראית “קריטית לעכשיו”. כאן אנחנו הרבה פעמים נופלים, כי אנחנו מפזרים את הקשב והמאמץ, במקום לשים את האצבע על הדבר הנכון האחד שמושך אותנו למטה. לרוב, זו לא הבעיה שצועקת הכי חזק, אלא הבעיה שמתחבאת ומנהלת אותך מאחורי הקלעים.
Strato-cumulus Clouds
בזמנים רגילים עוד אפשר לגרור דברים. אבל כשמגיע לחץ אמיתי, בעיות “שקטות” צפות ויוצאות משליטה. ניהול זמן רופף, חוסר שליטה בכסף, עובדים שלא באמת מתפקדים – הכול פתאום מורגש. אז בוא נסתכל על זה קצת יותר לעומק, כולל בדיקה עצמית קצרה.
Free stock photo of ball, field, football
אם אתה שומע “לא” מלקוח אל תמהר להסיק שהוא לא בעניין. סטטיסטית, 60% מהלקוחות אומרים “לא” 4 פעמים לפני שהם אומרים “יאללה, סגור”. אז אם המטרה שלך היא למכור כמה שפחות – תוותר מוקדם, זה עובד מעולה!

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט