האם אתה מרגיש ש״הפרסום לא עובד״?

הקידום לא משיג את התוצאות המצופות? למה זה קורה ואיך הופכים את המצב ב-180 מעלות? נצלול אל מאחורי הקלעים של סיפורו האמיתי של בעל עסק, שהשקיע 45,000 ש”ח בפרסום שלא עבד. זה היה נראה פשוטו כמשמעו חסר תועלת. אבל אז, הוא הגיע אלינו. ובעזרת פעולה פשוטה (ולא יקרה) אחת, המכירות וההזמנות זינקו.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

״מה הטעם? זה גם ככה לא עובד, ועוד עולה הרבה כסף״

באקספדיטור מאיץ עסקים, נתקלנו במספר לא קטן של לקוחות ובעלי עסקים שהגיעו למסקנה ש”הפרסום לא עובד”. 

אחרי בירור איתם, מצאנו בכל פעם שהיית תקלה אחת או יותר באופן הפעלת הפרסום ובהיעדר ידע בתחום השיווק, יחד עם חוסר ידע למה לצפות. המסקנה כתוצאה מכך הייתה ש”זה לא עובד”. 

לדוגמה, אם אינך יודע שבתור התחלה, על כל 1000 פליירים או מיילים לקהל חדש שמעולם לא שמע עליך, צפוי שתקבל מתעניין אחד – וזו תהיה תוצאה טובה להתחלה – אתה עלול להתאכזב אם שלחת 100 פליירים ואף אחד לא הגיב.

מקרה מהשטח

בעל עסק למזון בתל-אביב פנה אלינו כדי לעזור בהוצאת העסק מתקיעות והפסדים. 

במסגרת האבחון העסקי שערכתי לעסק, מצאתי שהוא הוציא 100,000 פליירים באזור תל-אביב – ואף לקוח, אפילו לא אחד, לא הגיע דרך הפלייר. 

למרות הקידום הנרחב, ההכנסות המשיכו לרדת. 

את קמפיין הפליירים הכין משרד יחסי ציבור ושיווק, שעל לקוחותיו נמנות רשתות של מסעדות מזון ידועות וגדולות.

בהמשך החקירה שביצעתי במסגרת האבחון העסקי מצאתי שהבעלים של אותו משרד פרסום, ישב במשרד וקבע את הכיתוב והעיצוב של הפלייר בהתייעצות עם בעל העסק בלבד. 

כך 45 אלף ש״ח שהושקעו באותו משרד פרסום בעיצוב הפליירים, עיצוב תפריטים, כרזות ושלטים – ירדו לטמיון יחד עם הפסד מתמשך של מאות אלפי שקלים. 

הסיבה? 

אף אחד מעולם לא טרח לשאול את הלקוח מה הוא רוצה. מה הוא מחשיב לבעל ערך. 

בעל העסק הסתמך על כך שהבעלים של משרד הפרסום הוא “מומחה”, ולא טרח ללמוד בעצמו את העקרונות הבסיסיים של קידום ושיווק אפקטיבי. למזלו, הוא הגיע אלינו, ויכולנו לעזור לו לבצע את תהליך הקידום – בצורה נכונה הפעם.

בסקר שערכנו דרך האינטרנט, בעלות של עשרות שקלים בודדים על קהל של 100 חברי מועדון לקוחות של מסעדה נוספת בבעלות אותו לקוח, מצאנו שהדבר הרצוי ביותר הוא הטבה מסוימת לחברי המועדון. 

פרסום של אותה הטבה הביא להקפצת המכירות וההזמנות שוב, ושוב, ושוב, שבוע אחר שבוע.

הפתרון היה פשוט – אבל אך ורק משום שידענו בדיוק איך שיווק עובד ולכן יכולנו לאתר במהירות את הטעות.

בעל העסק הבין שחשוב שהוא עצמו יכיר היטב את עקרונות הנושא ואיך גורמים לקידום לעבוד, ולא יסמוך על ״מומחים״.

בתור השוואה, כבעל רכב, אינך חייב להיות מכונאי מכוניות. אך אם אתה מוסר את המכונית שלך למוסך לתיקון או אפילו רק לתחזוקה, כדאי שתדע משהו על מכוניות, אחרת אתה עלול להפסיד הרבה זמן וכסף.

האם אתה רואה תוצאות מההשקעה שלך בקידום?

האם אתה מרוצה מתוצאות מאמצי השיווק שלכם? או שאולי מרוב הפסדים אתם כבר לא עוסקים בשיווק וקידום?

לפרסם זה יקר רק כשזה לא מביא תוצאות ויוצר חוסר איזון של העלות לעומת התועלת. אבל כשעושים זאת נכון מדובר באספקת חמצן מאוד נחוצה לעסק ולהתרחבותו.

אם אתה מרגיש שהעסק לא נמצא איפה שהוא אמור להיות, ואתה פתוח לשמוע נתונים חדשים, צור איתי קשר עכשיו לקבלת פגישת ייעוץ חינם (ללא עלות וללא התחייבות מצידך).

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפור הצלחה מסדנת ״שיווק יעיל יד ביד״

“הסמינר נתן לי תובנות בנושא שיווק.
דרכי פעולה, תקשורת מול לקוח.
כלים לתקשורת בונה ואפקטיבית מול לקוח.
הבנת חשיבות השגת הנתונים כתהליך תקשורת מול לקוחות.
קליטת המסר שלהם והכנת פריט השיווק בצורה הנכונה.
האווירה האוכל וההדרכה היו מעולים, תודה!”

✍🏼 נ.ס. מנכ”ל ובעלים של חברה
בתחום האינטגרציה של מערכות מידע ובקרה

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט