מחכה ללקוחות? כך אתה פוגע במכירות שלך

שבועיים להצלחה: איך פתרנו בעיה של היעדר מכירות אך ורק בעזרת המשאבים הקיימים

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

טעות נפוצה: המתנה למכירות

לא פעם יוצא לי להיתקל באנשי מכירות ״חסרי אחריות״.

דוגמה לכך היא חנות רהיטים מיוחדים לנוער, שמצבה הפיננסי היה קשה והיו חסרות הכנסות. אבל הבעיה לא הייתה ברהיטים – אלא בגישה של אנשי המכירות.

אנשי המכירות יושבים ומחכים

בחקירה במסגרת האבחון העסקי גיליתי, שאנשי המכירות יושבים בחנות ומחכים ללקוחות כמטרה נייחת. 

לא היתה שום פעילות קידום יזומה מול לקוחות ותיקים. 

אין צורך במידע חדש – פשוט לפעול

כאן הטריק:

אפילו לא צריך לרכוש מספרי טלפון או רשימות של לקוחות פוטנציאלים, אלא רק להרים טלפון או לכתוב מייל להתעניין במה הם צריכים כעת ולעודד אותם להפנות אנשים. 

התנגדויות מבפנים ולמה לא להתקשר

כאשר יצאנו לדרך עם פרויקט יצירת קשר עם לקוחות ותיקים, בעלת העסק העלתה הרבה שיקולים וחששות ממה שעלול לקרות אם תתקשר. 

מבחינתה הצידוק לא להתקשר היה שאין מה להתקשר כי מיטה לילד קונים פעם אחת בחיי הילד. 

אך אם עברו 4 שנים מאז הרכישה – יש מצב שהילד יזדקק למיטה חדשה? 

ייתכן שיש לו אח או אחות חדשים? 

ייתכן שיש להם שכן או קרוב משפחה שצריך מיטה והם יודעים עליו ויכולים לעזור לו לקבל מבצע מיוחד לחבר מביא חבר? 

תוצאות

אחרי שטופלו כל ההתנגדויות מצד אנשי המכירות לפרויקט הזה, התחלנו לראות תוצאות מרשימות. 

תוך שבועיים בוצעו 233 טלפונים ללקוחות במאגר הלקוחות. 

13 מהם הגיעו לחנות ו-5 מהם רכשו בעשרות אלפי שקלים. 

התוצאות האלה מספרות סיפור שיצא לי לראות שוב ושוב – יצירת קשר עם לקוחות ותיקים מקפיצה מכירות ומגדילה את ההכנסות.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפור הצלחה

״מזה כתשעה חודשים אנו משתמשים במגוון שירותי חברת אקספדיטור: קורסים, הדרכות, סדנאות, ספרות מקצועית וייעוץ אישי. השירותים ניתנים הן לי באופן אישי כמנכ”ל החברה, הן לעובדי החברה ובכל תחומי הפעילות של החברה: שירות, שיווק, מכירות, גביה וכו’.

מאז שהתחלנו להשתמש בשירותי אקספדיטור קרו מספר דברים אצלי בחברה:

א. המכירות זינקו בעשרות אחוזים.

ב. לעובדים כיום ברור יותר מה הם עושים ואיך הם עושים את עבודתם, מה שמביא גם לעלייה החדה במכירות, גם לשיפור השירות שניתן ללקוחות וגם לתקשורת בתוך החברה.

ג. תהליך קליטת עובדים חדשים נעשה מובנה וברור יותר, ומאפשר קליטה מהירה וטובה יותר של עובדים חדשים.

ד. הקשר שלנו עם לקוחות החברה שודרג משמעותית.

  
העבודה עם עפר וצוות אקספדיטור מקצועית ביותר ותרמה לי ולחברה רבות.״

✍🏼 ר.פ. מנכ”ל חברת
פתרונות נוכחות ושכר 

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט