העסקה לא תיסגר אם לא תסגור אותה!

איך מונעים פספוסים וכשלים בעסקאות שכבר נראות ״סגורות״? נוהל חשוב למניעת עסקאות מלהיכשל ״ברגע האחרון״.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

מתי בעצם באמת מסתיימת מכירה?

כשאתה קונה משהו בחנות אתה נותן כסף ומקבל את מה שרצית.

לא תמיד זה פשוט כל-כך. ישנם מחזורי מכירות שדורשים שלבים רבים, וכך מתפספסות עסקאות שכבר נחשבו לבטוחות וסגורות.

זה מה שקרה לחברת נדל”ן גדולה שנעזרה בשירותינו. היו מקרים בהם הוסכם על מכירת נכס, אך עד שהוסדרו הפרוצדורות השונות, כולל עורכי דין וכו׳, העסקה התמוססה.

זה מה שעשינו…

טיפול

במהלך הכשרת מכירות שהעברנו בחברה, אנשי המכירות אומנו להגדיל את השליטה על כל שלבי העסקה, גם אלו שלכאורה לא קשורים אליהם, ולדאוג יחד עם הלקוח שלא נשארים שום קצוות.

בעבר, לאחר שהיו מסכימים על עסקה, הלקוח היה ממשיך להסדיר את העניינים לבדו. לעתים זה עבד, ובפעמים אחרות העסקה התפספסה.

עכשיו, איש המכירות לא מסיים את עבודתו כשיש הסכמה לרכישת נכס. הוא מלווה את הלקוח בכל השלבים, כולל קביעת פגישות עם הבנקאי בנוגע למשכנתא, תאום פגישות של עורכי הדין של שני הצדדים ועוד. עד שהעסקה לא סגורה וחתומה לגמרי, איש המכירות לא נח.

תוצאות

בשבוע שאחרי הכשרת אנשי המכירות – בעזרת הכלים שתורגלו, נמכרו שלושה נכסים נוספים מעבר למכירות הרגילות. סמנכ”ל השיווק שהיה בהכשרה וראה את התוצאות, הזמין מייד עוד שתי הדרכות לאנשי המכירות.

אשמח לשמוע תוצאות מיישום.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Close-up Photography of Body of Water
גם עבור האופטימיים וגם עבור הפסימיים, המציאות לא בודקת איתנו אם אנחנו מוכנים לפני שהיא משנה כיוון בלי אזהרה. אבל אם יש סדר, גם יש הרבה יותר שליטה על ההתקדמות, הזמן והמשאבים, וההחלטות הקשות הופכות לפשוטות יותר.
A Red and Blue Color Gradient
מכירות מדשדשות, עובדים מתחלפים, לקוחות לא מרוצים… הכול בבת אחת. ואתה יודע שצריך לטפל, אבל איפה להתחיל? מה באמת הכי דחוף? כל בעיה נראית “קריטית לעכשיו”. כאן אנחנו הרבה פעמים נופלים, כי אנחנו מפזרים את הקשב והמאמץ, במקום לשים את האצבע על הדבר הנכון האחד שמושך אותנו למטה. לרוב, זו לא הבעיה שצועקת הכי חזק, אלא הבעיה שמתחבאת ומנהלת אותך מאחורי הקלעים.
Strato-cumulus Clouds
בזמנים רגילים עוד אפשר לגרור דברים. אבל כשמגיע לחץ אמיתי, בעיות “שקטות” צפות ויוצאות משליטה. ניהול זמן רופף, חוסר שליטה בכסף, עובדים שלא באמת מתפקדים – הכול פתאום מורגש. אז בוא נסתכל על זה קצת יותר לעומק, כולל בדיקה עצמית קצרה.
Free stock photo of ball, field, football
אם אתה שומע “לא” מלקוח אל תמהר להסיק שהוא לא בעניין. סטטיסטית, 60% מהלקוחות אומרים “לא” 4 פעמים לפני שהם אומרים “יאללה, סגור”. אז אם המטרה שלך היא למכור כמה שפחות – תוותר מוקדם, זה עובד מעולה!
Body of Water
מכיר את זה שבשלב הקובע בשיחת המכירה, הלקוח שולף התחמקות אלגנטית בסגנון “תן לי לחשוב על זה”? ומכאן אתה כבר מכיר את ההמשך… אתה חושד שמורחים אותך ונשאר תוהה: האם זו התנגדות לגיטימית? ספק? או שהוא בכלל לא רוצה ורק מנסה להיות מנומס? איך מטפלים בזה בלי ליצור חוסר נוחות או אי-נעימות בשלב הסגירה?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט