שלוש סיבות מדוע הקידום לא מכפיל את המכירות

משיחות עם בעלי עסקים ואנשי שיווק ומכירות, אפשר להבחין בדבר אחד מרכזי. רובם המכריע, יודע לזהות שהקידום לא עובד. אך יחד אם זאת, הם לא יודעים לומר למה הוא לא עובד. ב״למה״ אני לא מתכוון לסיבה מעורפלת, או סיבה מהסוג של ״ככה זה אצל כולם״. אני מתכוון לסיבה האמיתית. זו שאם תטפל בה כמו שצריך, כמו באורח קסם, תגרום לקידום להתחיל לעבוד! ישנן סיבות רבות מדוע קידום לא עובד. במאמר הבא נדבר על שלוש מרכזיות.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

(חוסר) ביצוע

תוכנית קידום מוצלחת מורכבת מביצוע של הפעולות שלה.

זה די נפוץ לדבר עם בעל עסק שאומר שהקידום שלו לא עובד ובבדיקה מעמיקה יותר למצוא שהוא לא דואג שהקידום אכן יתבצע.

ייתכן שאפילו נתת את הקידום למשווק שיעשה עבורך את הקידום. אך בפועל, הוא מבצע עבורך קצת פרסום (ולא, פרסום זה ממש לא אותו הדבר כמו קידום!) – ולא מפליא שזה לא עובד.

אם התוכנית היא להוציא 10,000 מסרים לרשימת הדיוור שלך השבוע, ובסופו של דבר אף מסר לא יצא – לא מפליא מדוע הקידום שלך מפיק תוצאות.

ואם אין לך בכלל תוכנית קידום, או שתוכנית הקידום שלך אומרת ״אבל שילמתי על קידום״ ומעולם לא בדקת שהקידום אכן מבוצע – למה להתפלא?

זה כמעט כמו לשים שתי כפות מלח בחביתה, ואחר כך להתפלא כשזה מלוח מדי.

בקיצור, דאג שהקידום יתבצע.

(חוסר) תוצאות

המבחן של קידום הוא התוצאות. אבל כאן התפנית בעלילה.

ואם אינך יודע איזה תוצאות בדיוק למדוד, או איך למדוד אותן – שוב, למה להתפלא ולהתבאס שהחביתה שלך מלוחה מדי, לאחר שהוספת תוך כדי הכנתה 2 כפות מלח…

המבחן של כל קידום – בין אם זה וידאו, פוסט, מאמר, מייל, מכתב עם בול, פוסטר, פרסומת בטלוויזיה וכו’ – הוא אך ורק דבר אחד: תגובה!

יש כמה כאלה, שמחוסר ניסיון עם קמפיינים של קידום בתעשיות שונות, מאמינים שכשמוציאים 1,000 מיילים לרשימת תפוצה, או 1,000 הודעות סמס לרשימת אנשי הקשר, אז 900 מהם יחזרו אליך בעניין ויקנו.

ואז, כשחוזר אדם אחד, הם מתאכזבים מ”התוצאות”.

הדרך למדוד קידום היא תוצאות.

והדרך הפשוטה ביותר למדוד את התוצאות, היא לתכנן את הקידום כך שהתגובות יתועדו בצורה עקבית, ותוכל באמת למדוד אותן.

אם הן נרשמות בעקביות בטבלה מסודרת, או במערכת רישום הזדמנויות (או מערכת אוטומטית אחרת), אפשר לאחר מכן למדוד איזה תגובות היו, מי היו המגיבים, מה חיפשו, האם סיפקנו להם את זה וכו’.

(חוסר) עקביות

אפשר לחלק את אוכלוסיית בעלי העסקים לשתי קטגוריות עיקריות:

  • אלה שמצליחים להתמיד לעשות פעולה מסוימת לאורך זמן.
  • אלה שלא מתמידים, ובמקרה הטוב מבצעים פעולה מוצלחת פעם אחת, ומייד שוקעים לתוך “שגרה” שמעסיקה אותם.

אם פעולה מסוימת עובדת, למה להחליף אותה?

כשמוצאים משהו שיכול להכניס כסף באופן עקבי בכל חודש, יש להמשיך לעשות אותו ולעקוב אחר הסטטיסטיקות. ברגע שהסטטיסטיקות דורכות במקום או יורדות – יש לבצע שינוי מבוקר. אך עד אז, כל עוד הסטטיסטיקות ממשיכות להראות עליה – צריך להמשיך.

לכן, יש לוודא שכל שבוע, הפעולות התקניות מתבצעות.

וכמובן, למדוד את התוצאות (כמה לידים הגיעו מכל ערוץ? כמה הפכו ללקוחות?)

וכמובן, להמשיך לשפר ולשפר ולשפר את המערכת.

בהצלחה!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Green-leafed Plant
בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים המקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם.
Time-Lapse Photography of Night Sky
כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.
Close-up Photography of Body of Water
גם עבור האופטימיים וגם עבור הפסימיים, המציאות לא בודקת איתנו אם אנחנו מוכנים לפני שהיא משנה כיוון בלי אזהרה. אבל אם יש סדר, גם יש הרבה יותר שליטה על ההתקדמות, הזמן והמשאבים, וההחלטות הקשות הופכות לפשוטות יותר.
A Red and Blue Color Gradient
מכירות מדשדשות, עובדים מתחלפים, לקוחות לא מרוצים… הכול בבת אחת. ואתה יודע שצריך לטפל, אבל איפה להתחיל? מה באמת הכי דחוף? כל בעיה נראית “קריטית לעכשיו”. כאן אנחנו הרבה פעמים נופלים, כי אנחנו מפזרים את הקשב והמאמץ, במקום לשים את האצבע על הדבר הנכון האחד שמושך אותנו למטה. לרוב, זו לא הבעיה שצועקת הכי חזק, אלא הבעיה שמתחבאת ומנהלת אותך מאחורי הקלעים.
Strato-cumulus Clouds
בזמנים רגילים עוד אפשר לגרור דברים. אבל כשמגיע לחץ אמיתי, בעיות “שקטות” צפות ויוצאות משליטה. ניהול זמן רופף, חוסר שליטה בכסף, עובדים שלא באמת מתפקדים – הכול פתאום מורגש. אז בוא נסתכל על זה קצת יותר לעומק, כולל בדיקה עצמית קצרה.
Free stock photo of ball, field, football
אם אתה שומע “לא” מלקוח אל תמהר להסיק שהוא לא בעניין. סטטיסטית, 60% מהלקוחות אומרים “לא” 4 פעמים לפני שהם אומרים “יאללה, סגור”. אז אם המטרה שלך היא למכור כמה שפחות – תוותר מוקדם, זה עובד מעולה!

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט