שלוש סיבות מדוע הקידום לא מכפיל את המכירות

משיחות עם בעלי עסקים ואנשי שיווק ומכירות, אפשר להבחין בדבר אחד מרכזי. רובם המכריע, יודע לזהות שהקידום לא עובד. אך יחד אם זאת, הם לא יודעים לומר למה הוא לא עובד. ב״למה״ אני לא מתכוון לסיבה מעורפלת, או סיבה מהסוג של ״ככה זה אצל כולם״. אני מתכוון לסיבה האמיתית. זו שאם תטפל בה כמו שצריך, כמו באורח קסם, תגרום לקידום להתחיל לעבוד! ישנן סיבות רבות מדוע קידום לא עובד. במאמר הבא נדבר על שלוש מרכזיות.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

(חוסר) ביצוע

תוכנית קידום מוצלחת מורכבת מביצוע של הפעולות שלה.

זה די נפוץ לדבר עם בעל עסק שאומר שהקידום שלו לא עובד ובבדיקה מעמיקה יותר למצוא שהוא לא דואג שהקידום אכן יתבצע.

ייתכן שאפילו נתת את הקידום למשווק שיעשה עבורך את הקידום. אך בפועל, הוא מבצע עבורך קצת פרסום (ולא, פרסום זה ממש לא אותו הדבר כמו קידום!) – ולא מפליא שזה לא עובד.

אם התוכנית היא להוציא 10,000 מסרים לרשימת הדיוור שלך השבוע, ובסופו של דבר אף מסר לא יצא – לא מפליא מדוע הקידום שלך מפיק תוצאות.

ואם אין לך בכלל תוכנית קידום, או שתוכנית הקידום שלך אומרת ״אבל שילמתי על קידום״ ומעולם לא בדקת שהקידום אכן מבוצע – למה להתפלא?

זה כמעט כמו לשים שתי כפות מלח בחביתה, ואחר כך להתפלא כשזה מלוח מדי.

בקיצור, דאג שהקידום יתבצע.

(חוסר) תוצאות

המבחן של קידום הוא התוצאות. אבל כאן התפנית בעלילה.

ואם אינך יודע איזה תוצאות בדיוק למדוד, או איך למדוד אותן – שוב, למה להתפלא ולהתבאס שהחביתה שלך מלוחה מדי, לאחר שהוספת תוך כדי הכנתה 2 כפות מלח…

המבחן של כל קידום – בין אם זה וידאו, פוסט, מאמר, מייל, מכתב עם בול, פוסטר, פרסומת בטלוויזיה וכו’ – הוא אך ורק דבר אחד: תגובה!

יש כמה כאלה, שמחוסר ניסיון עם קמפיינים של קידום בתעשיות שונות, מאמינים שכשמוציאים 1,000 מיילים לרשימת תפוצה, או 1,000 הודעות סמס לרשימת אנשי הקשר, אז 900 מהם יחזרו אליך בעניין ויקנו.

ואז, כשחוזר אדם אחד, הם מתאכזבים מ”התוצאות”.

הדרך למדוד קידום היא תוצאות.

והדרך הפשוטה ביותר למדוד את התוצאות, היא לתכנן את הקידום כך שהתגובות יתועדו בצורה עקבית, ותוכל באמת למדוד אותן.

אם הן נרשמות בעקביות בטבלה מסודרת, או במערכת רישום הזדמנויות (או מערכת אוטומטית אחרת), אפשר לאחר מכן למדוד איזה תגובות היו, מי היו המגיבים, מה חיפשו, האם סיפקנו להם את זה וכו’.

(חוסר) עקביות

אפשר לחלק את אוכלוסיית בעלי העסקים לשתי קטגוריות עיקריות:

  • אלה שמצליחים להתמיד לעשות פעולה מסוימת לאורך זמן.
  • אלה שלא מתמידים, ובמקרה הטוב מבצעים פעולה מוצלחת פעם אחת, ומייד שוקעים לתוך “שגרה” שמעסיקה אותם.

אם פעולה מסוימת עובדת, למה להחליף אותה?

כשמוצאים משהו שיכול להכניס כסף באופן עקבי בכל חודש, יש להמשיך לעשות אותו ולעקוב אחר הסטטיסטיקות. ברגע שהסטטיסטיקות דורכות במקום או יורדות – יש לבצע שינוי מבוקר. אך עד אז, כל עוד הסטטיסטיקות ממשיכות להראות עליה – צריך להמשיך.

לכן, יש לוודא שכל שבוע, הפעולות התקניות מתבצעות.

וכמובן, למדוד את התוצאות (כמה לידים הגיעו מכל ערוץ? כמה הפכו ללקוחות?)

וכמובן, להמשיך לשפר ולשפר ולשפר את המערכת.

בהצלחה!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט