סודות השיווק: איך לשפר את התהליך כולו ולנצח את המתחרים

בעלי עסקים רבים מאמינים ששיווק מסתכם בפרסום, או בפרסום ומכירות. האמת היא שאלה רק חלק מהפעולות החיוניות לעסק שלך. כשאתה מבצע את כל הצעדים הנדרשים בשלמותם, תגלה שבזכות המהלכים הנכונים – ההצלחה היא כמעט בלתי נמנעת!

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

זיהוי הרעיונות המגבילים שעוצרים אותך בשיווק

טעויות רבות בשיווק נובעות מתפיסה מוגבלת של ״מחזור השיווק״ – אותו רצף צעדים שעליך לבצע כדי לשווק בהצלחה, לגייס לקוחות ולהרחיב את העסק. 

רצף השיווק אינו מתחיל בפרסום ונגמר במכירה

ואם יש לך ספק לגבי זה, נסה להיזכר בפעם בה ״הצליחו למכור לך״ ואז עברו ללקוח הבא.

כעת השווה זאת לאיש מכירות שהכרת שהפגין אכפתיות אמיתית, והמשיך להתעניין לגבי איך הולך לך ולהציע עזרה בעת הצורך. 

או שאולי קרה לך שקנית מוצר או שירות וגילית שהוא רחוק ממה שהובטח? מה עבר לך בראש באותו רגע? סביר להניח שלא היית מעוניין לקנות מוצרים נוספים מאותו מקום…

רצף השיווק המלא

האמת היא שרצף השיווק ממשיך מעבר לפרסום ומכירה, והוא כולל צעדים חיוניים נוספים, שכולם מתרחשים לאחר סגירת העסקה, כגון:

ייצור ואספקת השירות.

סקר שביעות רצון הלקוח כדי למצוא מה עוד אפשר לשפר.

פעולות לזיהוי הצעד הבא שיש להציע ללקוח ומכירתו.

דוגמה מחברת “אקו-שיין”

בוא ניקח בתור דוגמה חברה היפותטית בשם ״אקו-שיין״. אקו-שיין מציעה שירותי ניקיון למשרדים עם מוצרים ידידותיים לסביבה.

הם מבצעים חקר שוק, מושקע כסף רב בקמפיין איכותי ומותאם לקהל היעד, ונכנסות כמויות של לידים שנסגרים בידי צוות מכירות מיומן. 

הלקוחות נסגרים לשלושה חודשים מראש. מתחילים בחודש הראשון, ומהר מאוד מגלים ששירות הניקיון הוא די בסדר, אבל חומרי הניקיון הידידותיים לסביבה שבשימוש החברה למעשה משאירים כתמים דביקים על הריהוט.

נשלחות תלונות, אך אלה נופלות על אוזניים ערלות. כתוצאה מכך, לקוחות רבים מפסיקים את השירות.

לחלופין, אפילו אם שירות הניקיון היה מוכיח את עצמו כסביר פלוס, אבל אנשי המכירות היו מתרכזים אך ורק בלידים חדשים, ולא שומרים על קשר עם הלקוחות הקיימים, מה היה קורה כשהיה מגיע הזמן לחידוש השירות?

כל לקוח הוא שגריר

עסקים רבים נוטים להזניח את הלקוחות שרכשו.  לקוח כזה, ששומרים איתו על קשר ידידותי, ומספקים לו ערך – שומר אמונים ומפנה לקוחות נוספים, או לפחות מספר עליך דברים טובים. 

ברוב העסקים אין תשתית לשמירה על קשר, ובמקרה הטוב מאחלים לאדם יום הולדת שמח.

בהיבט של קידום, פעם בשנה זה רחוק מאוד ממה שנדרש

כמובן שכדי שלקוח יהפוך להיות שגריר חיובי, השירות שהוא קיבל חייב להיות פשוט מעולה, ורצוי מעל ומעבר לציפיות.

נסה לחשוב על הפעם האחרונה בה קיבלת שירות יוצא דופן לטובה. שירות שנתן לך הרגשה ש״פשוט אין דברים כאלה, זו רמה אחרת של מקצועיות ואכפתיות!״ – מה היתה הגישה שלך כלפי בית העסק? באיזו מידה רצית להמליץ עליו ולקנות בו בעתיד בעצמך?

איך לנצח את המתחרים

ההבנה שרצף השיווק אינו נגמר במכירה אלא ממשיך גם לאחריה, והקפדה על שירות שמפתיע לטובה, היא קריטית להצלחה והתרחבות ארוכת טווח.

על ידי שמירה על קשר עם הלקוחות, הבנה אמיתית של הצרכים שלהם ושיפור מתמיד של השירות, אתה ללא ספק תהיה בדרך להפוך לבחירה הראשונה שלהם, ולביסוס מעמד מוביל בתחום.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, אנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.
  • בעולם שבו כל הדרכת מכירות מתחילה בקריאה נלהבת למכור כמה שיותר, לכולם, ובלי לפספס אף הזדמנות, יש רגעים שבהם הצעד הנכון הוא דווקא לעצור. זהו סיפור על שיחה אחת עם בעל עסק מצליח, שבה הבחירה לא למכור המחישה את ההבדל בין איש מכירות ליועץ.
  • אנחנו פועלים מתוך הנחה שהכלים שלנו עובדים כראוי, שהצוות פועל בצורה אופטימלית, ושהמערכות מתפקדות כמו שצריך. אך בלי הדבר המוגדר הבא, אתה למעשה עובר עם עיניים עצומות ליד פתחי תהום פיננסיים ותפעוליים (בצורת כשלים נסתרים). אתה צריך מערכת הגנה חכמה שמגדירה מהו “נכון”, כדי שתוכל לזהות מיד מה לא תקין ולטפל בזה בזמן (לפני שהבעיות הופכות ליקרות, לפני שהן פוגעות בלקוחות, ולפני שהן גוזלות ממך שינה). הסיפור הבא ממחיש בדיוק מה קורה כשסומכים על משהו שנראה תקין, אבל למעשה מוליך אותך שולל.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט