סודות השיווק: איך לשפר את התהליך כולו ולנצח את המתחרים

בעלי עסקים רבים מאמינים ששיווק מסתכם בפרסום, או בפרסום ומכירות. האמת היא שאלה רק חלק מהפעולות החיוניות לעסק שלך. כשאתה מבצע את כל הצעדים הנדרשים בשלמותם, תגלה שבזכות המהלכים הנכונים – ההצלחה היא כמעט בלתי נמנעת!

לשיתוף: 
מדריך איך להעלות מחירים ולשפר את אחוזי הסגירה

רוצה למכור בלי לשכנע, לגבות בלי להתנצל, ולבנות הצעה שפשוט תמגנט אליך לקוחות כאילו אין מחר?

המדריך הזה הוא בשבילך 👇🏼

זיהוי הרעיונות המגבילים שעוצרים אותך בשיווק

טעויות רבות בשיווק נובעות מתפיסה מוגבלת של ״מחזור השיווק״ – אותו רצף צעדים שעליך לבצע כדי לשווק בהצלחה, לגייס לקוחות ולהרחיב את העסק. 

רצף השיווק אינו מתחיל בפרסום ונגמר במכירה

ואם יש לך ספק לגבי זה, נסה להיזכר בפעם בה ״הצליחו למכור לך״ ואז עברו ללקוח הבא.

כעת השווה זאת לאיש מכירות שהכרת שהפגין אכפתיות אמיתית, והמשיך להתעניין לגבי איך הולך לך ולהציע עזרה בעת הצורך. 

או שאולי קרה לך שקנית מוצר או שירות וגילית שהוא רחוק ממה שהובטח? מה עבר לך בראש באותו רגע? סביר להניח שלא היית מעוניין לקנות מוצרים נוספים מאותו מקום…

רצף השיווק המלא

האמת היא שרצף השיווק ממשיך מעבר לפרסום ומכירה, והוא כולל צעדים חיוניים נוספים, שכולם מתרחשים לאחר סגירת העסקה, כגון:

ייצור ואספקת השירות.

סקר שביעות רצון הלקוח כדי למצוא מה עוד אפשר לשפר.

פעולות לזיהוי הצעד הבא שיש להציע ללקוח ומכירתו.

דוגמה מחברת “אקו-שיין”

בוא ניקח בתור דוגמה חברה היפותטית בשם ״אקו-שיין״. אקו-שיין מציעה שירותי ניקיון למשרדים עם מוצרים ידידותיים לסביבה.

הם מבצעים חקר שוק, מושקע כסף רב בקמפיין איכותי ומותאם לקהל היעד, ונכנסות כמויות של לידים שנסגרים בידי צוות מכירות מיומן. 

הלקוחות נסגרים לשלושה חודשים מראש. מתחילים בחודש הראשון, ומהר מאוד מגלים ששירות הניקיון הוא די בסדר, אבל חומרי הניקיון הידידותיים לסביבה שבשימוש החברה למעשה משאירים כתמים דביקים על הריהוט.

נשלחות תלונות, אך אלה נופלות על אוזניים ערלות. כתוצאה מכך, לקוחות רבים מפסיקים את השירות.

לחלופין, אפילו אם שירות הניקיון היה מוכיח את עצמו כסביר פלוס, אבל אנשי המכירות היו מתרכזים אך ורק בלידים חדשים, ולא שומרים על קשר עם הלקוחות הקיימים, מה היה קורה כשהיה מגיע הזמן לחידוש השירות?

כל לקוח הוא שגריר

עסקים רבים נוטים להזניח את הלקוחות שרכשו.  לקוח כזה, ששומרים איתו על קשר ידידותי, ומספקים לו ערך – שומר אמונים ומפנה לקוחות נוספים, או לפחות מספר עליך דברים טובים. 

ברוב העסקים אין תשתית לשמירה על קשר, ובמקרה הטוב מאחלים לאדם יום הולדת שמח.

בהיבט של קידום, פעם בשנה זה רחוק מאוד ממה שנדרש

כמובן שכדי שלקוח יהפוך להיות שגריר חיובי, השירות שהוא קיבל חייב להיות פשוט מעולה, ורצוי מעל ומעבר לציפיות.

נסה לחשוב על הפעם האחרונה בה קיבלת שירות יוצא דופן לטובה. שירות שנתן לך הרגשה ש״פשוט אין דברים כאלה, זו רמה אחרת של מקצועיות ואכפתיות!״ – מה היתה הגישה שלך כלפי בית העסק? באיזו מידה רצית להמליץ עליו ולקנות בו בעתיד בעצמך?

איך לנצח את המתחרים

ההבנה שרצף השיווק אינו נגמר במכירה אלא ממשיך גם לאחריה, והקפדה על שירות שמפתיע לטובה, היא קריטית להצלחה והתרחבות ארוכת טווח.

על ידי שמירה על קשר עם הלקוחות, הבנה אמיתית של הצרכים שלהם ושיפור מתמיד של השירות, אתה ללא ספק תהיה בדרך להפוך לבחירה הראשונה שלהם, ולביסוס מעמד מוביל בתחום.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
הרבה בעלי עסקים ועובדים עסוקים בפעילויות שנראות חשובות, אבל בפועל לא באמת מניעות את הגלגלים קדימה ומשנות את התמונה.  לכן חשוב לזהות ולהתמקד בפעולות שהן בעלות השפעה גבוהה. כלומר, כאלה שמייצרות את עיקר התוצאה בזמן קצר יחסית. מה זה אומר בפועל? פעולות בעלות השפעה גבוהה הן פעולות שמקדמות אותך במהירות לעבר המטרות שלך. זה כמו…
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה לא חייב עוד תקציב. אתה גם לא חייב להיות מקורי כל פעם מחדש. אבל יש משהו אחד שאם תחסיר אותו שום דבר אחר לא באמת יעבוד. מה זה? בוא נגיד שזה ההבדל בין עסק שאנשים זוכרים לעסק שאנשים מדפדפים הלאה. וזה גם יכול להיות ההבדל בין “מדי פעם מגיע איזה לקוח” לבין “אני סוגר עבודה חודשים קדימה”.
Strato-cumulus Clouds
“אם רק היה לי תקציב…” – כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה? יותר פעמים ממה ששמעתי “תבדוק אם זה מחובר לחשמל” כשמשהו לא עבד. בעלי עסקים בטוחים שאם רק היה להם תקציב הכול היה מסתדר. זה כמו לחשוב שאם רק היה לי מיקסר תעשייתי הייתי אופה קרואסונים ברמה של מאפייה בפריז. אבל האמת? זה לא עובד ככה. לפעמים אתה תקוע לא בגלל שאין לך כסף – אלא בגלל שאתה ממשיך לעשות דברים שלא באמת עוזרים. במאמר הזה אני לא הולך להעמיס עליך שיטות או טבלאות אקסל. יש פה רק טיפ אחד. פשוט וכזה שאפשר להתחיל ליישם כבר היום אפילו בלי תקציב בכלל.
Close-up Photography of Body of Water
אין מספיק סגירות? הלקוחות מבטיחים ש”יחזרו אליך”, ואתה מתחיל להאמין שזו פשוט תקופה חלשה? אבל מה אם הייתי אומר לך שזה לא השוק, לא התקופה, אלא משהו שאתם עושים? בטיפ של היום נסתכל על דוגמה אמיתית שבה במקום להמשיך “להיות עסוקים”, עצרנו לרגע, שמנו את האצבע על הבעיה האמיתית והעברנו את המכונה מהילוך סרק להילוך גבוה. התוצאה? עסקאות של מיליונים תוך חודש וחצי. אם גם אצלך יש תנועה בלי תוצאה, ״עבודה״ בלי תכלס – זה מאמר שאתה חייב לקרוא.
Macro Photography of Water Waves
יש כאלה שמנהלים עסק. ויש כאלה שכל היום עם צינור המים ביד, רצים מכיבוי שריפה לכיבוי שריפה, בלי לשים לב שהם שורפים את עצמם בדרך. כי לפעמים, הפתרון המהיר עולה ביוקר. ממש ביוקר. המאמר הזה לא עוסק בטעות דרמטית או אסון. זה סיפור קטן, כמעט יומיומי. אבל כמו חול שחודר לנעל ונתקע שם, הדברים ״הקטנים״ האלה יכולים לשבש את כל התהליך…
Scenic View Of Mountain During Dawn
שחיקה. עומס. משימות בלי סוף. החלטות שצריך לקבל כל רגע. ומרוב עצים, כבר קשה לראות את היער. הכול דחוף, הכול בוער. אבל מתי בפעם האחרונה עצרת לרגע ושאלת את עצמך: לאן כל זה אמור להוביל אותי בכלל? בדיוק כאן נכנס המאמר הזה. הוא לא בא להוסיף לך עוד משימות לרשימה, אלא להפך: לעזור לך לעצור רגע את האוטומט, לקחת נשימה, ולמצוא מחדש את המצפן האישי שלך.
Sea of Clouds during Sunset
אתה שוב מוריד מחירים כדי לסגור עסקה? עוד הנחה, עוד ויתור, ובסוף אתה זה שמשלם את המחיר. האמת היא שהלקוחות לא באמת מחפשים את הזול ביותר. הם מחפשים את מה ששווה להם ואת מי שהם מתחברים אליו. אם אתה מוצא את עצמך מתפשר יותר מדי, סימן שלא הראית ללקוח למה הוא באמת צריך ספציפית אותך. רוצה לשנות את המצב? זה מה שצריך לקרות…

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט