סודות השיווק: איך לשפר את התהליך כולו ולנצח את המתחרים

בעלי עסקים רבים מאמינים ששיווק מסתכם בפרסום, או בפרסום ומכירות. האמת היא שאלה רק חלק מהפעולות החיוניות לעסק שלך. כשאתה מבצע את כל הצעדים הנדרשים בשלמותם, תגלה שבזכות המהלכים הנכונים – ההצלחה היא כמעט בלתי נמנעת!

לשיתוף: 

זיהוי הרעיונות המגבילים שעוצרים אותך בשיווק

טעויות רבות בשיווק נובעות מתפיסה מוגבלת של ״מחזור השיווק״ – אותו רצף צעדים שעליך לבצע כדי לשווק בהצלחה, לגייס לקוחות ולהרחיב את העסק.

רצף השיווק אינו מתחיל בפרסום ונגמר במכירה.

ואם יש לך ספק לגבי זה, נסה להיזכר בפעם בה ״הצליחו למכור לך״ ואז עברו ללקוח הבא.

כעת השווה זאת לאיש מכירות שהכרת שהפגין אכפתיות אמיתית, והמשיך להתעניין לגבי איך הולך לך ולהציע עזרה בעת הצורך.

או שאולי קרה לך שקנית מוצר או שירות וגילית שהוא רחוק ממה שהובטח? מה עבר לך בראש באותו רגע? סביר להניח שלא היית מעוניין לקנות מוצרים נוספים מאותו מקום…

רצף השיווק המלא

האמת היא שרצף השיווק ממשיך מעבר לפרסום ומכירה, והוא כולל צעדים חיוניים נוספים, שכולם מתרחשים לאחר סגירת העסקה, כגון:

ייצור ואספקת השירות.

סקר שביעות רצון הלקוח כדי למצוא מה עוד אפשר לשפר.

פעולות לזיהוי הצעד הבא שיש להציע ללקוח ומכירתו.

דוגמה מחברת “אקו-שיין”

בוא ניקח בתור דוגמה חברה היפותטית בשם ״אקו-שיין״. אקו-שיין מציעה שירותי ניקיון למשרדים עם מוצרים ידידותיים לסביבה.

הם מבצעים חקר שוק, מושקע כסף רב בקמפיין איכותי ומותאם לקהל היעד, ונכנסות כמויות של לידים שנסגרים בידי צוות מכירות מיומן.

הלקוחות נסגרים לשלושה חודשים מראש. מתחילים בחודש הראשון, ומהר מאוד מגלים ששירות הניקיון הוא די בסדר, אבל חומרי הניקיון הידידותיים לסביבה שבשימוש החברה למעשה משאירים כתמים דביקים על הריהוט.

נשלחות תלונות, אך אלה נופלות על אוזניים ערלות. כתוצאה מכך, לקוחות רבים מפסיקים את השירות.

לחלופין, אפילו אם שירות הניקיון היה מוכיח את עצמו כסביר פלוס, אבל אנשי המכירות היו מתרכזים אך ורק בלידים חדשים, ולא שומרים על קשר עם הלקוחות הקיימים, מה היה קורה כשהיה מגיע הזמן לחידוש השירות?

כל לקוח הוא שגריר

עסקים רבים נוטים להזניח את הלקוחות שרכשו.  לקוח כזה, ששומרים איתו על קשר ידידותי, ומספקים לו ערך – שומר אמונים ומפנה לקוחות נוספים, או לפחות מספר עליך דברים טובים.

ברוב העסקים אין תשתית לשמירה על קשר, ובמקרה הטוב מאחלים לאדם יום הולדת שמח.

בהיבט של קידום, פעם בשנה זה רחוק מאוד ממה שנדרש.

כמובן שכדי שלקוח יהפוך להיות שגריר חיובי, השירות שהוא קיבל חייב להיות פשוט מעולה, ורצוי מעל ומעבר לציפיות.

נסה לחשוב על הפעם האחרונה בה קיבלת שירות יוצא דופן לטובה. שירות שנתן לך הרגשה ש״פשוט אין דברים כאלה, זו רמה אחרת של מקצועיות ואכפתיות!״ – מה היתה הגישה שלך כלפי בית העסק? באיזו מידה רצית להמליץ עליו ולקנות בו בעתיד בעצמך?

איך לנצח את המתחרים

ההבנה שרצף השיווק אינו נגמר במכירה אלא ממשיך גם לאחריה, והקפדה על שירות שמפתיע לטובה, היא קריטית להצלחה והתרחבות ארוכת טווח.

על ידי שמירה על קשר עם הלקוחות, הבנה אמיתית של הצרכים שלהם ושיפור מתמיד של השירות, אתה ללא ספק תהיה בדרך להפוך לבחירה הראשונה שלהם, ולביסוס מעמד מוביל בתחום.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

העסק מדשדש במקום?

גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.

7 השגיאות הקטלניות ביותר להגדלת רווחים משמעותית אצלך בעסק

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?
A Red and Blue Color Gradient
​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט