איך למנוע את מצב החירום הבא לפני שהוא מתרחש

איך להיות מוכנים לכל מצב שלא יבוא? בוא נסתכל על הכנסת שגרה יומית שתתרום למכירות ותמנע משברים לא צפויים בהכנסות.

לשיתוף: 

מבחוץ הכול טוב, מתחת לפני השטח הבעיות מתבשלות

הסיפור שלנו מתחיל בעסק לציוד אלקטרוניקה שנראה על פניו כמוצלח ויציב. אבל כמו שבכביש מהיר יכולים להופיע פקקים משום מקום, כך גם בעסק הזה התחילו לצוץ קשיים.

המצב הידרדר והבעיות הפיננסיות החלו להתגבר.

שני אנשי מכירות בעסק עבדו במרץ, אבל בחודש שלם לפני האבחון העסקי והייעוץ שלנו, הם הצליחו לאסוף רק 5 הזדמנויות מכירה חדשות.

קידום מכירות גם בימים טובים

אז מה היה מקור הבעיה? פשוט מאוד. לא הייתה להם שגרה בדוקה להגדלת המכירות, וגם חסרו להם מיומנויות תקשורת.

והם לא היו היחידים. מרבית העסקים שבדקנו נתקלו באותן בעיות. זה לא שהם לא יכלו להצליח, הם פשוט לא ידעו איך.

כאשר מדברים על קידום מכירות כפעילות יום-יומית, חשוב להבין שמדובר במערכת לקידום מכירות במתכונת קבועה, שמאפשרת לאנשי המכירות לבצע גיוס וטיפול בלידים ומכירות באופן שוטף, ולא רק כשהעבודה מתחילה להיגמר.

כך ניתן לשמור על תהליך מכירות חלק ולדאוג שהעסק ימשיך להתרחב. זאת בניגוד למצב בו הכול מתנהל על מי מנוחות (לכאורה) כשלפתע פתאום לקוחות עוזבים (או לא משלמים), והעסק נאלץ לעבור ממצב של שגרה למצב חירום כמעט בן לילה.

קידום מכירות כדרך שגרה הופך את הפעילות לשוטפת ורציפה, כאשר כל יום כולל פעילות בדוקה שהוכחה כתורמת למכירות. זהו תכנון והוצאה לפועל של מערכת משומנת למדי, שהולכת ומשתפרת עם כל יום שעובר.

בסוף המצב הגיע לנקודת שבירה…

כאמור, העסק לציוד אלקטרוניקה החל לחוות ירידות מתמשכות ברווחים, עם לקוחות שהפסיקו לחזור וסימנים מדאיגים של חוסר יציבות פיננסית.

בעל העסק הבין שמשהו חייב להשתנות ומהר, אחרת הסיכון להפסדים גדולים יותר נעשה יותר ויותר מוחשי. הלחץ גבר ובאותה נקודה קריטית, התקבלה ההחלטה המכרעת – לפנות אלינו. זו הייתה נקודת המפנה.

מה קרה אחרי אבחון עסקי וייעוץ נכון?

ברגע שהבנו את הבעיה, הוצאתי הנחייה פשוטה אך חיונית לאנשי המכירות דרך המנכ״ל. על כל אחד מאנשי המכירות להוציא 53 מיילים אישיים לכל האנשים שהתעניינו ולא סגרו עסקה וללקוחות שלא רכשו ב-6 החודשים האחרונים.

ההנחייה הזו הייתה רק יריית הפתיחה בשגרה החדשה שהטמענו. הצעד הבא והחשוב לא פחות הוא להעניק לאנשי המכירות הכשרה אינטנסיבית וממוקדת במיומנויות תקשורת מתקדמות.

הכשרה זו לא רק משפרת את היכולות שלהם, אלא הופכת אותם למומחים בסגירת עסקאות, וכך ניתן לבצע בעסק את צעדי השדרוג הבאים.

להלן התוצאות הראשוניות שהתקבלו.

כוחה של פעולה ממוקדת לכיוון הנכון

תוך 24 שעות נשלחו 133 מיילים.

12 מתעניינים חזרו.

מתוכם היו שתי עסקאות למימוש מיידי באלפי דולרים.

העסק הזה לא רק שהתחיל לחזור לעצמו, אלא גם עלה על דרך חדשה לגמרי של הצלחה.

איך אתה יכול לשדרג את העסק שלך?

אתה יכול להמשיך כמו שאתה עכשיו, לקוות לטוב ולהתפלל שהמצב הכלכלי לא יחמיר. או שאתה יכול לעשות את הצעד החכם ולפנות אלינו לאבחון עסקי מקיף.

אנחנו נבדוק את העסק שלך, נגלה את נקודות החולשה, ונציע לך שגרות ומיומנויות חדשות כדי להקפיץ את המכירות.

לחץ כאן כדי לענות על מספר שאלות ולקבוע פגישת ייעוץ ללא עלות.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

העסק מדשדש במקום?

גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.

7 השגיאות הקטלניות ביותר להגדלת רווחים משמעותית אצלך בעסק

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?
A Red and Blue Color Gradient
​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט