צריך ≠ רוצה (טיפ מכירות)

כל אחד מאיתנו מכיר את התחושה: אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים, אבל מה שאנחנו רוצים זה סיפור אחר לגמרי. בעסקים, ההבדל הזה יכול להיות ההבדל בין עסקה שנסגרה לעסקה שאיבדת.

לשיתוף: 

הבנת הפער בין צורך לרצון

פעמים רבות אנשי המכירות נתקלים במצב בו ברור להם ואולי גם ללקוח שהוא צריך, אך הוא אינו רוצה

אדם שצריך לעשות משהו

לדוגמה: ביקור אצל רופא

כמה פעמים שמעת מישהו שצריך במשך חודשים ללכת לרופא השיניים לטפל בשן כואבת, אך הוא לא רוצה

הוא יודע שהוא צריך ללכת לרופא השיניים, אבל בכל זאת דוחה את זה שוב ושוב. 

למה? 

כי אין לו רצון. 

התפיסה הזו חיונית להבנת הדרך שבה שיווק ומכירות עובדים.

זה שהלקוח יודע שהוא צריך, לא אומר שהוא רוצה. 

אנשי מכירות מצליחים יודעים: מכירות הן עניין של רצון

שיחת מכירה מושלמת, גורמת ללקוח לרצות את הפתרון, המוצר והשירות שלך, ולרצות אותו מספיק כדי לקנות אותו ממך ועכשיו! 

המטרה שלך כאיש מכירות היא להפוך את הצורך לרצון שאי אפשר להתעלם ממנו.

זו מיומנות שאפשר וחובה לתרגל אותה ושוב ושוב ושוב כדי להפוך למקצוען מכירות אמיתי.

תהליך המכירה זה לא רק עניין של מחיר

כמו שהרחבתי במאמר קודם, מחיר הוא רק חלק אחד מהמשוואה (ולא בהכרח החלק החשוב). ברגע שאתה מצליח ליצור רצון אמיתי, אתה תראה שהמחיר הופך לשולי יחסית. אנשים מוכנים לשלם יותר עבור מה שהם באמת רוצים.

תרגול של זה יביא לך יותר תוצאות ממה שאתה יכול לדמיין.

האם אתה יודע מה ההבדל בין אנשי מכירות ממוצעים מינוס, לאנשי מכירות סופר-סטארים, שסוגרים אחוז גבוה ביותר מהלידים שמגיעים אליהם? זה לא עניין של כישרון מולד או כריזמה מיוחדת. 

הסוד הוא תרגול ותיקון מדויק של איש המכירות. כמובן שה״טריק״ הוא לדעת על מה לתקן ואיך לתרגל בצורה נכונה וממוקדת. 

כשמתרגלים את הדבר הנכון, התוצאות מגיעות במהירות מפתיעה. 

בסדנת המכירות שלנו, אנחנו מתרגלים בעלי עסקים ואנשי מכירות לעשות את זה נכון. כל משתתף לומד איך להקשיב ללקוח, אילו שאלות לשאול, איך להתמודד עם התנגדויות ואיך להציג את המוצר כך שהוא אפילו לא באמת צריך ״לשכנע״.

התוצאות? פחות לחץ במכירות, יותר סגירות, ויותר לקוחות נאמנים שחוזרים!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפור הצלחה

“ברצוני לציין שהפגישות היו מאוד נינוחות מצד אחד, ומאוד חדות ומקצועיות מצד שני. זה מתבטא בכך ששיננתי וקראתי והבאתי לידי ביטוי נוסחאות ופעולות שגרמו לי לגדול משמעותית במכירות, ולמעשה בכל שאר הפרמטרים: מספר ההזמנות גדל, סך הזיכויים קטן, לקוחות חדשים שביצעו הזמנה ראשונה נוספו למאגר. אין ספק שאמשיך להיעזר ולהישען על אותן הדרכות.”

✍🏼 ג. איש מכירות

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

העסק מדשדש במקום?

גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.

7 השגיאות הקטלניות ביותר להגדלת רווחים משמעותית אצלך בעסק

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?
A Red and Blue Color Gradient
​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט