למה באמת אתה מתאמץ במכירות?

מה גורם לאנשי מכירות לעבוד יותר ויותר קשה, אבל להשיג פחות ופחות סגירות? ואיזה בלבול נפוץ קיים אצל בעלי עסקים בנוגע לשיווק? במאמר זה נביא דוגמאות של שני בעלי עסקים שסוף סוף גילו מה באמת היה חסר.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

שתי חברות להן אני מייעץ נתקלו בבעיה דומה. 

בשתי החברות אנשי המכירות עבדו טוב וקשה, אך נפח המכירות לא עלה משמעותית לאורך הזמן.

באחת החברות יש 2 אנשי מכירות, פקידה ומנכ”ל שמתפקד גם הוא חלק מהזמן כאיש מכירות.

בחברה השניה (העוסקת בתיירות) ישנם 20 אנשי מכירות ושאר התפקידים הם מנהלתיים, ומתחזקים את הפונקציות האחרות בעסק.

בחינה של העסק

בהתבוננות על מבנה העסקים והשוואתו למבנה אידיאלי של עסק, התגלה שאין מי ומה שמזין את אנשי המכירות בלקוחות פוטנציאלים חדשים או בהזדמנויות של לקוחות חוזרים. 

הם עבדו עם המון מאמץ על מאגר נתונים אישי קיים, שהיה ברשות כל אחד מהם. הם ממש שיוועו ללקוחות חדשים

היו לקוחות ותיקים שמדי פעם חזרו לקנות, והיו כאלה שלא שמעו מהם בכלל במשך תקופות ארוכות.

אז מה הבעיה האמיתית שגורמת למאמץ במכירות ולבלימה בגדילה?

אין שיווק!

מניסיון, קיים בלבול משמעותי בקרב מנכ”לים ובעלי עסקים רבים בין שיווק למכירות. 

עבור רבים, שיווק זה לדעתם פעילות מכירות או ששיווק זה פרסום או שפשוט הם אינם מודעים להגדרה האמיתית של שיווק. 

אך האמת היא שמעטים המנהלים שיודעים לתת את ההגדרה המדויקת והמלאה של שיווק. 

אמנם לא ניתן אותה במלואה כאן, אך שיווק צריך ליצור רצון ופניות מלקוחות קיימים או לקוחות פוטנציאלים חדשים. רק אז אנשי המכירות יכולים להפוך אותם בקלות יחסית לעסקאות סגורות וללקוחות חוזרים.

מערך שיווק שעובד בצורה מושלמת מייצר לקוחות פוטנציאליים שמגיעים לאנשי המכירות כשהם כבר ‘מבושלים’ היטב ועם עניין רב מוצר או בשירות הנמכר.

טיפול

דבר הראשון הצגתי למנכ”ל מהן הפונקציות שקיימות בעסק אידיאלי (בכל עסק, ללא קשר לתחום עיסוקו, יש לפחות 21 תיפקודים שונים כאלה. זה נכון גם בעסק של אדם אחד וגם בעסק של 100,000 עובדים.)

לאחר מכן, ישר בחנו את הנקודות שחסרות אצלו בעסק מול הנקודות שקיימות אצלו עסק.

בדרך כלל, בשלב הזה המנכ”ל (או בעל העסק) מזהה בבירור מה חסר לו. היתרון בכך, שהוא גם מבין בצורה ממשית מה ההבדל בין שיווק למכירות והיכן עובר בצורה מעשית הקו המפריד ביניהם.

לאחר שהובן הצורך, המנכ”ל עבר הכשרה בנושא יסודות השיווק. ועם הבנות אלה יצאנו לדרך לשלב הבא.

פתרון מותאם אישית

השלב הבא הותאם בצורה יחודית לכל אחת מהחברות. 

הנה דוגמה: המנכ”ל רצה שינויי מיידי ככל האפשר, ולכן בוצע פרויקט בעזרת כוח אדם מיומן של אקספדיטור, שהתחיל מיידית בפעילות השיווקית – כדי לארגן את בסיס הלקוחות הקיים ולעורר אותו, וגם לפעול לגיוס לקוחות חדשים. 

תוך כדי ביצוע הפרויקט, גויסה גם עובדת פנימית מתאימה לתפקיד, והיא הוכשרה לתוך תפקיד פעיל. הפרויקט כלל גם הרכבה של מסלול ההכשרה לתפקיד זה.

תוצאות

אשת שיווק גויסה והוכשרה ועכשיו היא עובדת עם בסיס הנתונים שנאסף בפרויקט. 

השיווק הוטמע בחברה וכך מלאכתם של אנשי המכירות קלה ופרודוקטיבית בהרבה.

פעולות שיווק נכונות נדרשות בכל עסק על מנת ״שתוזרם אנרגיה למכונת המכירות״ וכדי שאנשי המכירות לא יעבדו קשה במיחזור חוזר ונשנה של אותו מאגר לקוחות.

כמובן שיש דברים נוספים לדעת בנושא, שבעצם יקבעו אם מאמצי השיווק שלך יצליחו או יתבזבזו. 

הוובינר שלנו יציג לך נוסחה מנצחת, שתשנה את מה שידעת על ניהול עסק. 

אתה תלמד איך לזהות ולנצל מקורות הכנסה חבויים, לשפר את התפוקה והרווחים שלך באופן מיידי, ולעשות את זה בצורה שתאפשר לך גם ליהנות מחיים מאוזנים יותר.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה מרגיש שאתה נשחק בעסק, כאילו אתה כל הזמן רץ אבל לא באמת מתקדם, סיכוי טוב שאתה מנסה להחזיק את כל המערכת על הגב שלך. זו לא דרך להצליח אלא טחינה בלי קמח ומתכון בטוח להעניש את עצמך. הנה כמה דברים שעוזרים להחזיר שליטה בעסק ובחיים.
  • ניסית פעם למכור בלי למכור? מה אם לא היית צריך לשכנע אף אחד? אם הדרך למכור הייתה פשוט לשאול שאלות נכונות, והלקוח היה מבקש ממך את הפתרון בעצמו? איך זה יכול להיות שהצעה שנשמעת יקרה מדי בהתחלה פתאום נתפסת כהגיונית ואפילו ממש משתלמת? התשובה נמצאת בסדר הפעולות שלך. בטיפ הבא נסתכל על איך בדיוק זה עובד.
  • העסק שלך לא נועד לשבת לך על הגב והוא בטח לא אמור לשאוב ממך את כל האנרגיה. אם אתה עובד קשה, מרוויח יפה, אבל מרגיש שאתה זה שמחזיק את כל העסק, סימן שהתפעול שלך לא בנוי נכון. עסק שבנוי נכון לא צריך לשאוב לך את החיים כדי לשרוד. הוא צריך להכניס כסף גם כשאתה לא זמין, ולאפשר לך לנהל את הדברים מלמעלה. הנה כמה צעדים חשובים שעוזרים להפוך את התפעול ממפלצת ששותה לך את הזמן לנכס שמזרים רווחים.
  • קובע את המחיר לפי מה שאחרים לוקחים? או אולי מתמחר נמוך כדי “לא להרתיע” לקוחות? מתי בפעם האחרונה שאלת את עצמך: כמה שווה הבעיה שאני פותר? לא כמה זה עולה לי לפתור אותה, אלא כמה עולה ללקוח שהיא נשארת? כי בסוף תמחור הוא לא תרגיל בחישוב שעות, אלא תרגיל בהבנת והצגת הערך.
  • הרבה בעלי עסקים חושבים שאם רק יעבדו קצת יותר קשה, קצת יותר שעות, קצת יותר ימים, אז סוף סוף יגיעו לחופש שחלמו עליו. אבל מה אם במקום זה הם רק בונים לעצמם כלא יוקרתי? הם הפכו להיות ה“עובדים הראשיים” בעסק שלהם, במקום הבעלים. הם מאמינים שאף אחד לא יעשה את זה “כמו שהם”, וככה כל צמיחה הופכת לעומס. כל לקוח חדש לעוד נטל.
וכשהם מפסיקים לעבוד העסק נעצר, כי הם העסק. אבל זאת לא הדרך. החופש האמיתי מתחיל כשאתה מפסיק לעשות הכל לבד.
  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט