מהו שיווק נכון?

איך באמת לדעת למה הלקוח יגיב

יש שאלה שחוזרת על עצמה כמעט כל פעם שניגשים לטפל בשיווק עם לקוח: “איך אני יודע מה לכתוב כדי להשיג תשומת לב מהלקוח?” 

חלק מחפשים מומחים שיתנו להם את התשובה. אחרים מתאמצים “להכנס לראש של הלקוח” ולנחש מה ידבר אליו. גישה אחרת היא ניסוי וטעיה – נטעה הפעם, נתקן ונצליח פעם הבאה. 

 בעלי עסקים רבים נוטים להאמין שהם יודעים מה הלקוח רוצה וצריך.והדבר חוסם אותם להיכנס באמת לתקשורת עם הלקוח, ולברר איתו. טוב.

אבל יש שיטה פשוטה ויעילה שנוטים לשכוח ממנה – למה לא פשוט לשאול את הלקוח?? מה הוא רוצה? מה הוא צריך? מה הוא מעריך, ומה מיותר לו? מה יגרום לו לבחור דווקא בך ומה הוא לא יכול לקבל בשום אופן?

אפשר לשאול אחד אחד,כמו בשיחות מכירה או בשאלון טלפוני, אבל אנחנו רוצים לפנות ללקוחות רבים, אז איך בדיוק נברר עם כל אחד? בשביל זה יש מערכות סקרים ידידותיות למשתמש. למשל Google Docs.

אם תאסוף את תשובות הנשאלים, תוכל למצוא את הנקודות העיקריות בהן הלקוח מתענין,  ולפי זה לנסח את המסר המנצח.

מסר שעובד מורכב משלושה חלקים עיקרים:

משיכה:
הכוונה במשיכה, היא למשוך את תשומת לב הלקוח, לגרום לו, לחלקיק שניה, לתת לך את כל תשומת ליבו והתענינותו. אתה יודע מה מענין אותו כי הוא סיפר לך בסקר.

עינין:
כעת כשתשומת ליבו איתך, אתה יכול להציע לו את השירות שיעזור לו. לפי הנתונים שקיבלת בסקר. חשוב לעשות זאת בצורה ממוקדת.

מסר: 
זוהי ההנעה לפעולה. המסר הוא “הרשם, התקשר, השאר פרטים” וכו’. צריך להיות לך ברור מה הצעד שאתה רוצה שהלקוח יבצע ולהעביר את המסר בצורה חלקה ותמציתית.

סיכמתי כאן עקרונות עיקריים בשיווק, על קצה המזלג. כל שלב הוא עולם ומלואו, אך מספיק לדעת את זה בשביל להתחיל. אשמח לענות על כל שאלה.

בהצלחה!

עפר פלאוט,
מנכל ובעלים, 

אקספדיטור, מאיץ עסקים בע”מ

 

 

Share the Post:

Related Posts