מתי יודעים שיש מספיק לקוחות לעסק?

תוכן עניינים

אם חשבת להשיב על השאלה הזו עם מספר – כדאי שתמשיך לקרוא.

יש בעלי עסקים שחיים בתחושה שאם העסק יתרחב עוד – הם יאבדו לגמרי את השליטה.

מצד שני יש כאלה שבוכים על כך שאין להם מספיק התרחבות.

האמת היא שאין אף פעם מספיק לקוחות לעסק.

זו חשיבה מוגבלת לחשוב שיש מספיק לקוחות שייצרו את המחזור החודשי או אפילו את המחזור השנתי הקרוב.

אך מה עם השנה הבאה?

לקוחות נוטשים, ולעיתים לקוחות ותיקים, עוברים דירה או נפטרים, לא עלינו.

אך זה חלק מהחיים.

ובחיים מה שעולה עולה – יורד.

מה שלא דוחפים אותו למעלה – דועך ומתדרדר למעלה.

הדבר היחיד שלא מתדרדר לאורך זמן, זה ההרס ההדרגתי שנוצר במהלך הזמן אם אינך מטפח את הנכס.

ליד אזור, יש צומת מרומזר שבפינה שלו היה פעם עסק לרהיטים.

כאשר הוא היה פעיל, הרחבה שלפניו הייתה מטופחת, היה מקום לקבל לקוחות, והמוצרים היו נראים בברור דרך חלונות הראווה הנקיים.

עם השנים, העסק נסגר, והמקום ננטש והוזנח. בשנה הראשונה היה אפשר לראות את המבנה מתערער ודועך במצב התחזוקה שלו.

אט אט, התקרה החלה להתמוטט – ולא היה אף אחד שקידם את תחזוקת המבנה כדי שישרוד לאורך זמן.

לאחרונה עברתי שם, כבר אי אפשר היה להבחין כלל במבנה הרעוע שנותר שם, מאחר והצמחייה השתלטה על כל הרחבה ואפילו לא רואים מסגרת שפעם החזיקה את החלונות.

קידום – הוא חלק מהותי משיווק והוא למעשה כולל בתוכו מרכיב של אמנות העוסקות באופן שבו מגישים משהו למישהו ומקבלים תגובה. והמפתח הוא לעשות זאת במאסה גדולה מספיק.

קידום הוא אחד משלושה נושאים שבעל עסק חייב לדאוג שינוהלו כמו שצריך, כדי לאפשר לעסק להמשיך ולשרוד בתנאים טובים ומעלה מכך, אך הוא חלק חיוני ובהכרח צריך להבין אותו לעומק.

אז יש לי שלושה טיפים בנוגע לכך:

  1. התמדה

הסיבה שקידום לא עובד – היא כי לא עושים את הפעולות שלו בהתמדה.

זה דורש משמעת עצמית ומשמעת מערכתית חזקה מאוד, לדרוש מעצמך לקום בבוקר, ולדעת שאתה מקדיש היום פרק זמן לקדם – לשלוח מכתבים, לנסח מאמר, להוציא ניוזלטר, פרסום, חיוך, חבילות ארוזות כמו שצריך, וכל פעולה אחרת שנכנסת אצלך תחת קידום שמפיק תגובה מהקהל שלך.

ברוב הפעמים, גם הקידום המבוצע, מבוצע בצורה אקראית ולא שיטתית או עקבית מספיק.

המסר שהלקוח מקבל – הוא “חי – חי – חי – מת – חי קצת-….”

ללא יוצא מהכלל, כל עסק שבחנתי שעבר פעם דרך תקופת שפע, שלאחר מכן דעכה, מצאתי שפעילות הקידום לא צלחה את מבחן ההתמדה.

יש אלפי גורמים שונים שעלולים להביא את בעל העסק להפסיק לדרוש שיתבצע קידום. אך לא משנה מה קורה בפנים וגם אם “אין כסף לקידום” – חובה למצוא את הדרך לבצע פעולות קידום ולהביא עוד עסקים חדשים. אחרת, תמצא את עצמך עם עסק מת ועם חשבון מרושש.

עדיף לקדם ולהתעלם ממעבירי הביקורת.

בסופו של דבר, עדיף שיהיה לך הרבה כסף בבנק מעזרה ומוצרים ושירותים שסיפקת עם כמה מבקרים לא חיוניים בדרך, מאשר להיות מרושש בלי מבקרים.

  1. כמות

הכמות הנדרשת מקידום היא תמיד קטנה מדי ביחס.

זה נדיר למצוא עסק שמבצע פעולות קידום בהתמדה ובכמות הנדרשת.

אחת הטעויות היא שכאשר נכנסת עבודה, להפחית את כמות הקידום שיוצא מהעסק כלפי חוץ.

זו טעות קלאסית שמביאה ללחץ כלכלי למחרת (או מתישהו בעתיד), וחובה להימנע ממנה.

לכן כאשר מטפלים בתחום הפיננסי – הדרישה החשובה ביותר של אנשי הכספים (שחזרה אצל מרבית בעלי העסקים והיזמים) היא “האם יש לנו מספיק קידום שיכניס עוד הכנסות מחר ומחרתיים?”

אין מחסור בלקוחות בעולם. יש מחסור בקידום שמוצא את הלקוחות האלה.

כאשר מארגנים את העסק, צריך לקחת בחשבון שכמות הקידום רק הולכת וגדלה כדי להביא עוד ועוד התרחבות ועוד הכנסות. רק כך תוכל גם לספק שירות מצוין בעת גדילה.

  1. דפוס חשיבה של “חוסר”

היפטר מדפוס החשיבה של “חוסר” בלקוחות, או “שיש מספיק לקוחות” כי חסר לי כוח אספקה של שירות ומוצר. קדם הרבה מעבר למה שתוכל לספק. אתה לא חייב למכור לכל מי שפונה אליך.

עדיף שתגיד “וואו, אנחנו כל כך עמוסים כעת בבקשות ולהעביר הפניות לקולגות שלך.” מאשר, להיות עם עודף כוח אספקה ולספק תוך כדי וודאות שהרווחיות נמוכה.

לא לוותר על להמשיך לקדם. אם יש קודי שאספקת השירות או המוצר, מצא את הדרך להתייעל ולהתרחב אך לעולם על תפסיק לקדם.

הקידום הוא הדלק של מחר ומחרתיים. אי אפשר להמשיך לשייט על “מיכל דלק שנגמר שלשום.”

בהצלחה.